Minggu, 15 November 2015

Wheatgrass dan Kecederaan tisu lembut

Wheatgrass dan Kecederaan tisu lembut

Sesiapa sahaja yang telah mendengar wheatgrass akan tahu bahawa ia sering diambil jus segar atau tembakan. Sementara manfaat kesihatan mengambil wheatgrass telah terkenal selama berabad-abad, apa yang kurang terkenal ialah wheatgrass boleh digunakan topically, iaitu, pada kulit untuk merawat pelbagai kecederaan dan keadaan.

Masih ada membahaskan tentang apa bahan aktif di wheatgrass tetapi sesetengah penyelidik wheatgrass sangat dihormati sifatkannya Juice Faktor Grass (GJF). Walaupun klorofil mempunyai ciri-ciri teraputik, ia cepat rosak apabila terdedah kepada cahaya dan sebagainya tidak mungkin menjadi promoter penyembuhan yang terdapat dalam ekstrak wheatgrass. Sehingga tempoh yang lebih baik mencipta saya akan terus merujuk kepada promoter penyembuhan ini sebagai GJF.

Dr Chris Reynolds adalah salah satu daripada ramai doktor yang telah yakin dengan keberkesanan wheatgrass dalam rawatan pesakit. Beliau adalah seorang doktor mengamalkan dan selepas lebih 20 tahun dalam profesion beliau semakin digalakkan. Beliau menjadi seorang doktor untuk menyembuhkan orang tetapi telah mendapati bahawa kebanyakan ubat moden tidak menyembuhkan orang. Secara kebetulan dia terserempak dengan beberapa kajian mengenai wheatgrass dan mula menggunakannya dalam amalannya. Keputusan yang mengejutkan untuk sekurang-kurangnya.

Dr Reynolds mempunyai seorang wanita muda yang dibawa masuk ke dalam pejabatnya. Dia telah jatuh ke bawah tangga dan terseliuh buku lali beliau menyebabkan kesakitan yang teruk seperti yang dia tidak boleh berjalan. Rawatan yang biasa adalah untuk memohon pek ais, pembalut tekanan dan memberikan tongkat beliau untuk beberapa hari. Sebaliknya beliau memohon wheatgrass bercampur-campur dalam krim ke buku lali. Dua puluh minit kemudian dia dapat tempang keluar dari pejabat tanpa tongkat. Keesokan harinya bengkak tersebut telah hilang dan dia dapat berjalan dengan kesakitan yang minimum.

Pada ketika yang lain Dr Reynolds berada di ruang perubahan pada separuh masa pertama dengan pasukan bola sepak tempatan itu. Salah satu pemain telah menerima tamparan hebat kepada kepala menyebabkan lebam yang besar. (Okay anda boleh berhujah bahawa ini bukan tisu lembut tetapi lebih keras kepala.) Biasanya lebam itu telah dirawat dengan ais walaupun ais itu sendiri boleh menyebabkan kerosakan tisu selanjutnya. Sebaliknya Dr Reynolds digunakan krim wheatgrass untuk lebam. Kurang daripada 24 jam kemudian lebam telah hilang sepenuhnya.

Walaupun membaca mengenai hasil yang hebat, saya tidak sepenuhnya yakin tentang keberkesanan wheatgrass sehingga i telah mencuba sendiri. Beberapa ketika kemudian ada kesempatan apabila dua daripada anak-anak saya mempunyai beberapa lebam. Satu mempunyai lebam bahawa dia mendapat pada musim gugur ketika bermain dan yang satu lagi mempunyai lebam dari semak yang telah membuat hanya di bawah mata dan dikeluarkan. Kedua-dua lebam telah perlahan-lahan dilindungi dengan krim wheatgrass. Apabila saya melihat kanak-kanak kira-kira 2 jam kemudian lebam di kedua-dua telah hilang.

Wheatgrass adalah benar-benar salah satu rahsia besar alam semula jadi. Masa berlalu, penyelidik telah menemui lebih dan lebih menakjubkan hartanah. Dan ia meyakinkan untuk melihat pengamal perubatan yang menggalakkan kerana mereka mempunyai banyak pengalaman dalam merawat orang untuk pelbagai kecederaan.

Yang paling menarik anda tidak perlu membeli produk wheatgrass dari ahli farmasi. Jika anda mempunyai masa dan kecenderungan anda boleh membuat beberapa remedi wheatgrass semula jadi di rumah. Sudah tentu, mempunyai produk yang boleh didapati dari rak boleh menjadi sangat mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar