Minggu, 15 November 2015

Penyembuhan Semulajadi Untuk Berpeluh berlebihan Atau Hiperhidrosis

Penyembuhan Semulajadi Untuk Berpeluh berlebihan Atau Hiperhidrosis

Peluh berlebihan atau hiperhidrosis adalah hasil daripada kelenjar peluh seseorang tidak mengikuti isyarat sistem saraf simpatetik. Pakar biasanya akan menetapkan ubat anti-cholinergic, mencadangkan anda menukar kepada antiperspirants berasaskan aluminium klorida atau mengesyorkan pembedahan. Malangnya, mana-mana rawatan konvensional akhirnya boleh menyebabkan masalah kesihatan yang lain di jalan. Ubat-ubatan homeopati adalah penawar semula jadi alternatif untuk peluh berlebihan.

Apabila kelenjar peluh menderhaka isyarat daripada saraf peluh, hasilnya adalah keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis. Sistem saraf simpatetik membantu orang ramai menangani keadaan tertekan. Ia adalah apa yang mencetuskan 'melawan atau penerbangan' anda jawapan. Orang yang mengalami gejala pengalaman hiperhidrosis keadaan ini sepanjang masa bukan hanya semasa dalam tempoh tekanan yang melampau.

Ubat anti-cholinergic yang boleh ditetapkan bagi keadaan ini sebagai rawatan tetapi sering mempunyai kesan sampingan yang pesakit mendapati tidak boleh diterima untuk hidup dengan. Antiperspirants yang mempunyai kepekatan yang lebih tinggi daripada aluminium klorida adalah cadangan yang lain tetapi boleh menyebabkan kegatalan kulit yang menyakitkan. Ramai doktor kini mencadangkan pembedahan sebagai rawatan untuk keadaan ini, bagaimanapun, kesan sampingan sekali lagi isu apabila menggunakan jenis ini rawatan.

Lupulus, Argentums Nitricum, castoreum, Syphilinum dan Natrum Muriaticum adalah ubat-ubatan homeopati yang biasa digunakan untuk peluh berlebihan. Lupulus, Argentums Nitricum dan castoreum menangani punca berpeluh lebih-aktif seperti panik, kebimbangan, ketakutan dan pemikiran keterlaluan.

Satu cara yang berkesan untuk mengawal paras cecair di dalam badan adalah dengan menggunakan Syphilinum. Ia juga berkesan dalam mengurangkan bau badan yang berlaku apabila anda berpeluh. Tonik homeopati, Natrum Muriaticum menangani rembesan cecair dan mengurangkan berpeluh dan sifat lekat.

Tidak semua orang percaya bahawa menggunakan ubat-ubatan homeopati sebagai ubat semula jadi untuk peluh berlebihan adalah pendekatan yang terbaik. Yang lain berfikir bahawa penawar semula jadi adalah lebih baik daripada rawatan konvensional. Ia akan bergantung kepada tahap keadaan anda dan apa yang anda rasa akan menjadi yang terbaik untuk badan anda. Semua pilihan rawatan yang perlu dibincangkan dengan doktor anda sebelum memutuskan laluan yang terbaik untuk anda. Secara peribadi, saya menggunakan ubat rumah berpeluh dengan mengikuti panduan dalam talian yang bekerja untuk saya, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya pada pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar