Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Sememangnya Dengan Terapi Penggantian Hormon bioidentical

Bagaimana untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Sememangnya Dengan Terapi Penggantian Hormon bioidentical

Bagaimana bencana besar bermula.

Satu perubahan kecil dengan cara yang anda rasa setiap hari boleh meramal bencana kesihatan anda. Kadang-kadang gejala-gejala anda begitu kecil dan kelihatan begitu tidak penting bahawa anda tidak memberi perhatian. Tetapi mereka yang benar-benar memberi amaran tanda-tanda apa yang mungkin boleh menjadi bencana.

Anda berada di dalam 40-an atau 50-an anda. Anda mempunyai segala-galanya yang anda bermimpi: kanak-kanak yang indah, seorang suami atau isteri yang baik, rumah besar atau apartmen dan kerja yang indah atau perniagaan. Semuanya berjalan dengan lancar. Dan anda berfikir, bahawa ia adalah masa untuk berehat dan menikmati kehidupan. Tiba-tiba anda merasa seperti anda berada di atas api, anda menghidupkan merah dan mula berpeluh. Dan ia berlaku pada masa yang paling teruk, semasa anda berada di tempat tidur dengan kekasih anda atau bercakap kepada salah satu daripada pelanggan anda. Beberapa minit kemudian siram panas adalah hilang, tetapi ia kembali lagi dan lagi dan lagi. Tetapi sekarang, anda sedang menunggu untuk itu setiap minit, dan ia membuatkan anda gila.

Anda merasakan bahawa anda terlupa di mana anda meninggalkan kunci dan kad kredit, anda mula lupa tentang janji temu anda dan sekarang anda perlu untuk membuat senarai membeli-belah, yang anda tidak pernah lakukan sebelum ini. Kemudian anda mula menjerit pada orang yang tersayang anda - anak-anak anda dan pasangan anda tanpa sebab dan anda tidak faham mengapa. Anda berasa seperti anda tidak dapat mengawal diri lagi. Apabila ia datang kepada seks, anda tidak menikmati apa-apa lagi. Ia menjadi sakit sekarang, tetapi mengelakkan ia kini menyebabkan lebih banyak masalah dengan pasangan anda.

Satu masalah demi satu datang ke dalam hidup anda ... satu penggera baru demi satu padam. Bencana terakhir dalam hidup anda yang telah berlaku - anda tidak diri anda lagi.

Satu kegagalan emosi kecil dalam hubungan anda boleh membawa kepada drama dalam hidup anda, tetapi pengukuran kegagalan ini tdk dan anda tidak perasan pada mulanya. Anda telah bersama-sama dengan suami atau isteri dan anak-anak anda selama bertahun-tahun tetapi tiba-tiba pergolakan yang kuat adalah berjabat kehidupan anda. Hubungan anda telah mula pergi malapetaka salah.

Satu demi satu, yang autopilots dalam kehidupan anda ditutup dan apa yang digunakan untuk sentiasa bekerja tidak berfungsi lagi. Dengan cepat, anda yang disedut ke dalam ombak, tanpa cara untuk menyelamatkan diri sendiri.

Anda menjerit dan menangis meminta tolong, tetapi tiada apa-apa di hadapan tetapi berputus asa. Kehidupan yang anda bekerja keras untuk mendapatkan kini tenggelam.

Ia adalah kira-kira umur 40 bahawa segala-galanya bermula. Anda mahu untuk memberi semua cinta anda kepada pasangan anda dan anak-anak anda. Sebaliknya anda mempunyai swing mood dan menjerit pada mereka menjadikan mereka tidak berpuas hati. Anda mula berhujah lagi dengan pasangan anda, mula lulus pada jemputan untuk keluar dengan rakan-rakan anda kerana anda letih. Tetapi anda digunakan untuk sentiasa menjadi yang pertama di sana.

Maka ia adalah hari Ahad. Masa seks! Ia adalah satu tugas dan rutin sekarang. Tiba-tiba hari ini berasa seperti kerja rumah untuk anda. Anda tidak mempunyai fantasi dan tenaga yang anda ada sebelum ini.

Tiba-tiba, anda mula rasa panas ... panas !! Dan kemudian berpeluh, anda sedar anda mengalami rasa panas!

Anda tidak merasa keseronokan dan emosi seperti sebelum ini. Akhirnya, selepas kerja rumah seks selesai, anda cuba untuk tidur, tetapi kini anda tidak boleh. Pasangan anda marah dengan anda kerana anda menjaga dia atau terjaga beliau. Akhirnya pada pukul empat pagi anda jatuh tidur, hanya untuk perlu bangun dalam dua jam. Anda bangun pada waktu pagi sangat mengantuk dan letih, tidak boleh membuka mata anda dan kini anda merasa seperti anda perlu kopi pagi anda. Anda pergi ke bilik mandi untuk mandi, melihat cermin dan anda lihat kedutan pada muka anda, kedutan yang kamu tidak melihatnya sebelum ini. Anda mula meletakkan krim dan membuat sehingga meliputi mereka tetapi setiap kali menjadi lebih sukar untuk melindungi mereka dan anda rasa seperti anda tidak dapat mengawal kehidupan anda.

Anda pergi ke doktor penjagaan utama anda, kemudian kepada seorang ahli psikiatri, tetapi tidak mendapat apa-apa jawapan. Tetapi anda perlu jawapan sekarang, kerana anda tidak lagi diri sendiri. Anda berada di satu titik dalam hidup anda, akhirnya, di mana anda berpuas hati dengan kerja anda, dengan status anda dalam kehidupan, dengan kehidupan keluarga anda, dengan seks hidup anda. Semuanya berjalan dengan lancar. Untuk 40 atau 50 tahun yang lalu, engkau telah melakukan yang betul badan anda, dan ia pula telah merawat anda betul.

Sehingga anda mula perasan perubahan kecil menjalar masuk. Kedutan? Tidak lama, buat masa ini. Perubahan emosi? Sedikit sukar untuk berurusan dengan. Kehilangan tenaga? Menyebabkan kekusutan dalam rancangan anda. Kehilangan nafsu? Membawa beberapa ketegangan utama ke dalam rumah. Adakah awal malapetaka? Apa yang berlaku dengan kesihatan anda?

Ia boleh menjadi satu ujian mudah yang boleh menghalang bencana? Bolehkah bencana anda bermula walaupun sebelum tanda pertama anda?

Mengalami menopaus atau andropos adalah seperti cuba untuk menyeberangi lautan Atlantik bergelora dalam bot kecil. Tetapi tiada siapa yang menyediakan anda untuk ini sama sekali!

Apa Perubatan rasmi boleh lakukan untuk anda untuk mendapatkan hidup anda kembali.

Tiada seorang pun yang dapat menjelaskan kepada anda mengapa anda mengalami dan apa yang perlu dilakukan. Marah anda, doktor anda, yang anda suka sangat, berkata, bahawa segalanya baik dengan anda. Ia hanya penuaan, yang adalah perkara biasa. Tetapi anda tahu sesuatu yang tidak malapetaka salah. Anda perlu mendapatkan jawapan sekarang atau anda boleh mati.

Perubatan rasmi Barat tidak memberi jawapan kepada soalan ini. "Tiada perubahan gaya hidup, prosedur pembedahan, vitamin, antioksidan, hormon, atau teknik kejuruteraan genetik yang terdapat hari ini dengan keupayaan untuk mengulangi keuntungan dalam jangka hayat yang dicapai pada abad ke-20" menurut ahli demografi S. Jay Olshansky Universiti of Illinois di Chicago serta 51 pakar-pakar umur panjang dalam penyata kedudukan mereka pada tahun 2002.

Sebab itu saya terpaksa melancarkan siasatan saya sendiri, berdasarkan kajian saintifik dan pengalaman saya sendiri. Saya tidak mempunyai pilihan tetapi untuk melakukannya, kerana saya telah melalui andropos diri saya sendiri.

Siasatan saya lebih berdasarkan fakta dan akal, bukan kajian terkawal. Kaedah ini telah digunakan oleh doktor James Lind pada kira-kira 1750 apabila dia menemui bagaimana untuk melawan penyakit skurvi. Enam kumpulan dua kelasi telah digunakan. Dan satu kumpulan yang telah diberikan oren dan lemon - bertambah baik. Kaedah yang sama digunakan oleh doktor Edward Jenner pada tahun 1796, apabila dia mencipta vaksin.

Apa yang akan berlaku kepada manusia jika mereka memerlukan kajian buta dikawal dua kali untuk membuktikan vaksinasi yang bekerja untuk cacar dan limau untuk skurvi? Kita akan mati. Jika rawatan yang benar-benar bekerja anda tidak perlukan buta dikawal kajian double untuk membuktikannya.

Ia seperti kunci anda ke pintu rumah anda. Ia adalah sama ada sawan atau tidak. Anda tidak perlu kajian buta dikawal dua kali untuk memikirkan ini. Biasanya siasatan seperti ini dilakukan oleh sekumpulan saintis. Dan ia perlu dibiayai. Biasanya ia adalah sebuah syarikat besar farmaseutikal yang melabur wang dalam kajian saintifik. Dan mereka yang berlaku sebelum: mereka mencipta ubat yang meniru hormon manusia.

Bagaimana mereka mencipta palsu untuk meracuni anda.

Kerana bahan-bahan semula jadi seperti hormon tidak boleh dipatenkan, mereka perlu tampil dengan sesuatu yang lain. Sebaliknya hormon estrogen wanita yang paling penting yang mereka ditawarkan diubahsuai estrogen kuda untuk menghasilkan "estrogen" untuk wanita kami. Sebaliknya hormon progesteron wanita kedua yang penting ini mereka menawarkan ubat-ubatan, yang bunyi seperti progesteron semula jadi, tetapi sebenarnya adalah sintetik - progestins. Kenapa mereka menamakan bahan yang sintetik seperti semula jadi?

Dalam semua orang bermula gembira: pesakit, kerana mereka berasa lebih baik, doktor, kerana ia adalah kerja yang kurang untuk mereka, syarikat-syarikat farmaseutikal, kerana mereka telah mendapat wang.

Inisiatif Kesihatan (WHI) kajian sehingga wanita keluar.

Hormon meniru ubat sintetik dan semisynthetic Premarin dan Prempro adalah permata di mahkota syarikat farmaseutikal Wyeth. Jualan mereka hampir mencapai 1 bilion dolar pada tahun 2001 1. Tetapi Big Pharma tidak dapat menyembunyikan kesimpulan WHI merosakkan. Apa yang mereka dapati adalah bahawa hormon sintetik atau semisynthetic dikaitkan dengan banyak keadaan yang mengancam nyawa seperti kanser dan darah beku.

Mereka dikaitkan dengan kanser. Mereka boleh menyebabkan darah beku. Testosteron yang rendah dan menurun nafsu dan juga batu karang komplikasi hormon sintetik, dan lain-lain

Tetapi ubat yang berada di pasaran sudah. Dan ia sangat menguntungkan. Jadi apa yang mereka perlu lakukan adalah untuk memberi amaran kepada pesakit mengenai risiko, tetapi terus menjual dadah. Siapa yang mahu untuk menghentikan wang akan datang? Tetapi bagaimana ia berlaku bahawa FDA meluluskan ubat-ubatan dengan mengancam nyawa kesan sampingan?

Ia adalah 2009. New York Times Wartawan majalah Natasha penyanyi sedang mengkaji hormon ubat terapi penggantian. Tetapi dia tidak berminat dalam bagaimana orang-orang dadah telah diluluskan. Selepas skandal dengan Troglitazone atau tiada siapa yang Trovan teruja mengenainya. Beliau berminat dalam satu perkara yang lebih penting: bagaimana ia berlaku bahawa doktor mencadangkan ubat-ubatan yang berbahaya. Apa yang mereka dapati adalah: ia adalah kertas perubatan ghostwritten, yang ditandatangani oleh doktor, yang mencipta perubatan "konsensus".

Kami Boleh Percaya Seperti "saintifik" Artikel?

Saya masih ingat jiran 27 tahun perempuan saya, yang meninggal dunia kerana darah beku di kakinya yang pergi ke paru-parunya. Dia pada pil kawalan kelahiran. Sejak itu saya mengambil keputusan untuk tidak memberi nasihat hormon sintetik tradisional kepada pesakit saya.

Jadi saya tiba kepada kesimpulan pertama saya pepejal: tidak hormon sintetik atau semisynthetic, kerana:

Tetapi adakah anda memerlukan hormon pada semua? Mungkin anda boleh mendapatkan kembali kehidupan anda dengan diet dan makanan tambahan? Atau mungkin semua yang anda perlu lakukan adalah untuk membawa kolesterol anda ke bawah? Yoga? Meditasi?

Saya masih ingat pesakit pertama saya, mengalami serangan jantung: tercungap-cungap, peluh sejuk, takut di matanya dan kematian dicetak pada mukanya. Atau salah satu daripada pesakit kanser saya mengalami

kesakitan. Atau pesakit Alzhemer, yang tahu tentang masalah mereka dan malu. Mungkin semua yang perlu kita lakukan adalah untuk mendapatkan rawatan untuk jantung, kanser dan demensia?

Mengapa Eskimo tidak mempunyai serangan jantung

Semasa latihan perubatan saya saya diberitahu banyak kali, bahawa serangan jantung adalah disebabkan oleh kolesterol tinggi. Apa yang saya tidak tahu adalah tentang kajian Denmark Eskimo.

Saintis Denmark Bang dan Dyerberg mendapati bahawa Eskimo hampir tidak pernah mati kerana serangan jantung, pembunuh nombor satu, walaupun pada hakikatnya mereka tidak mempunyai bahawa kolesterol yang rendah.

Jadi bukan sebenarnya kolesterol, yang membunuh! Dan mereka tidak tahu mengenainya sejak tahun 1970-an! Ia mesti menjadi sesuatu yang lain. Bagaimana pula dengan kanser? Bagaimana pula dengan Alzheimer? Saintis Sweden dari Universiti Lund Staffan Lindeberg, MD pergi ke Pulau Kitava di New Guinea untuk mengkaji populasi 24,000 rakyatnya. Apa yang dia dapati adalah bahawa mereka tidak mempunyai serangan jantung! Tiada kanser! Tiada kencing manis! Tiada Alzheimer! Tetapi mereka mati sihat secara purata pada umur 45 9.

Jadi tidak kolesterol, ia tidak kanser, ia tidak demensia, yang membunuh! Tetapi apa yang ia kemudian? Saya berada di jalan buntu. Dan tidak ada bantuan di sisi. Adakah anda berfikir bahawa Big Pharma akan memberikan wang untuk memikirkan bagaimana untuk mendapatkan yang lebih baik secara semulajadi?

Kemudian saya membuat kejayaan besar saya.

Melihat adalah percaya. Adakah anda pernah melihat seseorang yang kelihatan dua kali semuda usia sebenar dia? Saya telah lakukan. Beliau mempunyai kulit yang cantik dan mata berkilat. Pakaian beliau tidak dapat menyembunyikan lengkung cantik tubuhnya. Suaranya semakin ke dasar hati semua orang. Dia kelihatan seperti dia berada di awal 30-an beliau. Malah dia berada dalam 60-an beliau. Namanya ialah Suzanne Somers. Fountain beliau Belia adalah bioidentical Penggantian Hormon.

Selepas bertahun-tahun dalam bidang perubatan, saya terpaksa mengakui apa-apa yang seperti itu boleh dicapai dengan perubatan tradisional. Jadi mungkin apa yang dia buat itu betul? Mungkin apa yang dia katakan adalah betul: "Tidak kolesterol anda, ia bukan tekanan darah anda, ia adalah penurunan hormon anda, yang membunuh kamu."

Betul ke? Bagaimana pula dengan serangan jantung, kanser dan Alzheimer? Apabila anda mengalami sakit dada apabila anda 20, ia ditarik otot. Tetapi jika anda mempunyai sakit dada dalam tahun 70-an anda - ia adalah satu serangan jantung.

Jika anda kehilangan kunci anda berusia 20-an anda, anda hanya akan mendapat yang baru. Tetapi jika anda kehilangan kunci anda berusia 70-an anda - ia itu Alzeimer. Dan anda berada tepat: kita biasanya tidak mempunyai serangan jantung, Alzheimer atau kanser berusia 20-an kami, apabila tahap hormon seks kami adalah tinggi. Tetapi kita mempunyai mereka ketika hormon seks kami adalah ke bawah.

Mengapa?

Oleh kerana alam semula jadi tidak perlu kita bahawa banyak selepas kita tidak boleh membuat bayi lagi. Kita perlu membebaskan ruang untuk individu muda, yang boleh. Ingat, bahawa hampir tidak ada menopaus dalam alam haiwan. Mujurlah, terdapat ruang-ruang untuk manusia: menopaus dan andropos.

Konsep ibu alam semula jadi adalah mudah: untuk memastikan bahawa manusia unggul dalam hidup berbanding dengan mana-mana spesies yang lain di dunia. Oleh itu manusia memerlukan lebih daripada kitaran estrous mudah pada haiwan. Ia adalah menopause pada wanita dan andropause pada lelaki, yang mengubah segala-galanya.

Biasanya seorang wanita yang subur mempunyai ovari beliau dengan banyak telur yang dikeluarkan dalam kitaran. Untuk hamil pada awal kitaran haid, dia menghasilkan hormon seks estrogen, yang membuat folikel dengan telur berkembang. Apabila telur tersebut cukup besar, ia adalah folikel merangsang hormon dan Luteinizing Hormone lonjakan itu, bersama-sama dengan estrogen, membuat rehat folikel - proses yang dikenali sebagai ovulasi.

Kemudian ovari mula menghasilkan satu lagi hormon seks progesteron. Telur dibebaskan kemudiannya akan rahim yang sudah disediakan oleh progesteron. Jika ada sperma di sana, maka kehamilan bermula. Jika tidak, maka telur akan keluar dan Estrogen dan pengeluaran progesteron terhenti, lapisan uterus hilang, saluran darah menjadi terbuka dan pendarahan haid bermula. Kemudian pengeluaran Estrogen bermula sekali lagi, dan lapisan rahim dipulihkan. Pendarahan berakhir, dan wanita bersedia untuk kitaran lain. Kitaran ini terus, sehingga tiada lagi telur dalam ovari wanita. Apabila tidak ada lebih telur, tempoh berhenti dan putus haid bermula. Bunyi mudah. Tetapi ada masalah di sini: seorang wanita rata-rata mempunyai kira-kira 1 juta telur, tetapi dia menggunakan hanya kira-kira 400.

Mengapa seluruh telur dia sia-sia? Daripada menggunakan orang-orang telur, wanita pergi ke menopause dan lelaki pergi ke andropos.

Mengapa alam semula jadi akan melabur dalam umur panjang tetapi tidak dalam kesuburan? Sebab mengapa masih kekal misteri.

Mungkin ia adalah kerana alam semula jadi mahu seorang wanita yang putus haid untuk menjaga anak-anak anaknya itu supaya dia boleh membuat lebih banyak bayi? Inilah yang teori nenek berkata. Atau mungkin itu adalah kerana lelaki lebih tua boleh bersaing dengan anak-anak muda

membuat persaingan yang lebih sukar kerana lelaki yang lebih tua yang lebih berpengalaman dan canggih? Inilah yang hipotesis Patriarch itu berkata.

Tidak kira mengapa sifat memutuskan untuk memberi kami menopaus dan andropos. Apa yang penting ialah: kita mempunyai ruang-ruang untuk hidup lebih lama. Satu-satunya perkara yang kita perlu lakukan adalah untuk berpura-pura bahawa kita masih muda. Tapi bagaimana?

Bagaimana untuk Berpura-pura Menjadi Muda

1930, Kanada, McGill University, Jabatan Biokimia.

Seorang Pengerusi muda, Profesor Dr James Collip, yang hanya Insulin bersama-ditemui, berfikir bagaimana untuk mendapatkan bantuan bencana menopaus. Selepas siri eksperimen dan kegagalan beliau akhirnya menemui penyelesaian. Apa yang dia lakukan adalah: ia mengeluarkan estrogen dari air kencing wanita hamil dan memberikannya sebagai ubat menopaus. Dan ia melakukan kerja-kerja. Kerana memberi hormon semula jadi wanita yang subur kepada individu putus haid adalah isyarat kepada badan-badan mereka bahawa mereka masih subur. Itulah bagaimana kita boleh berpura-pura bahawa kita masih muda. Adakah anda pernah kehabisan gas? Sudah tentu. Tetapi anda tidak berfikir, bahawa ia adalah akhir dunia, dan kereta anda tidak akan berjalan lagi. Apa yang anda lakukan adalah: anda pergi ke stesen minyak dan mengisi tangki, bukan?

Sama di sini: kerana anda kehabisan telur atau sperma, anda hanya perlu mengisi badan anda dengan hormon, yang sama seperti anda sendiri. Tetapi apa yang betul-betul hormon kita bercakap tentang di sini? Terutamanya estrogen, progesteron dan testosteron.

Adakah anda pernah melihat gambar Marilyn Monroe? Pasti. Dan anda dikagumi dia, kan? Apa yang anda tidak sedar, dia adalah contoh sempurna seorang wanita, penuh dengan Estrogen: keyakinan, keinginan yang kuat untuk melakukan hubungan seks, payudara besar dan pinggang rendah kepada nisbah pinggul. Itulah sebabnya estrogen kadang-kadang dipanggil "Marilyn Monroe Hormon".

Estrogen memainkan peranan yang penting di dalam badan manusia. Ia bertanggungjawab untuk pembangunan payudara, pelinciran faraj, pembakaran lemak, mengekalkan tulang, kulit dan kapal, membawa kolesterol baik anda dan buruk kolesterol ke bawah, dan lain-lain kerana ia berfungsi sebagai antioksidan, ia melindungi otak anda. Tiada estrogen - masalah mood, masalah ingatan, dan lain-lain Tetapi estrogen sahaja tidak mencukupi.

Keyakinan dan keinginan seksual yang kuat perlu seimbang, jika tidak, mereka akan pergi terlalu jauh. Dan hormon, yang melakukan kerja adalah progesteron.

Adakah anda pernah melihat wanita yang hamil? Mereka tenang kerana mereka mempunyai banyak progesteron. Adakah anda tahu, bahawa secawan susu pada waktu malam boleh membantu untuk menjadi lebih baik

tidur? Apa yang anda tidak tahu adalah: susu mengandungi progesteron, yang boleh membantu anda untuk bertenang, bersama-sama dengan kalsium dan protein susu Casein. Juga apa yang anda perlu tahu, bahawa Casein di dalam perut anda rosak ke CasoMorphin yang merupakan Opioid (seperti ubat jalan)?

Sudah tentu Progesteron tidak Morphin, tetapi ia menenangkan turun, menormalkan tekanan darah, bekerja sebagai diuretik semulajadi dan antidepresan. Tugas utamanya adalah untuk mengimbangi Estrogen. Adakah anda tahu, bahawa Progesterone bukan sahaja hormon seks? Ia juga merupakan Neurosteroid, yang dihasilkan di dalam otak kamu dan diperlukan untuk fungsi normal. Tetapi sekali lagi, Estrogen dan progesteron tidak mencukupi. Perlu ada sesuatu, yang memberikan kita tenaga dan rasa kesejahteraan, serta keupayaan untuk mengekalkan otot, tenaga dan nafsu mental dan otot kita. Ia adalah hormon testosteron yang melakukan kerja.

1889, Paris, Perancis. Penuaan bekas profesor Harvard dan kini Profesor Eksperimen Kolej de France Doktor Charles - Edouard Brown - Sequard, sedang mencari penawar belia. Beliau adalah seorang pemerhati yang bijak dan seorang saintis berbakat. Nama beliau diabadikan dalam neurologi moden oleh sindrom kerosakan saraf tunjang, yang mengandungi nama-Nya. Tetapi dia penuaan seperti orang lain. Beliau sangat mencari penawar, dan dia mendapati satu, kemudian dikenali sebagai Brown-Séquard Elixir. Apa yang dia lakukan adalah: dia sendiri disuntik cabutan daripada babi guinea buah zakar. Menurut beliau semangat beliau kembali, beliau rasa kesejahteraan adalah kembali. Elixir beliau adalah Testosteron. Ia adalah jurnal yang terkenal perubatan, The Lancet, yang pertama kali diterbitkan pemerhatian beliau.

Adakah anda fikir ia berharga untuk diketahui? Sebenarnya rakan-rakannya ketawa kepadanya. Ia membawa mereka 40 tahun untuk mencari semula kepentingan Testosteron. Sekarang kita tahu, bahawa ia tidak hanya untuk nafsu seks, ereksi dan otot. Ia juga untuk mengekalkan anda tulang dan melindungi anda daripada Diabetes, Alzheimer, penyakit jantung dan lain-lain

Bottom line: kita perlu semua daripada mereka: bioidentical estrogen, progesteron dan Testosteone (wanita dan lelaki - kedua-duanya).

Adakah Hormon bioidentical rasmi disyorkan?

Bukan rawatan lain tunggal dinyalakan begitu banyak perdebatan dan kontroversi, kerana Terapi Penggantian bioidentical hormon (BHRT). Ubat rasmi termasuk FDA, Menopaus Society International, Persatuan Perubatan Amerika, American College of Obstetricians dan pakar ginekologi, klinik Mayo, Endocrine Society, dan lain-lain, mengatakan, bahawa Hormon bioidentical membawa risiko yang sama seperti hormon sintetik dan tidak ada bukti apa-apa faedah lain daripada Bioidenticals.

Saya tertanya-tanya, mengapa begitu sempurna sepakat mengenainya. Baru-baru ini dua cabang Penyelidikan Kerajaan telah cuba untuk memikirkan jika sindrom keletihan kronik dikaitkan dengan virus XMRV eksotik. Satu kumpulan (Harvey Alter, FDA dan Institut Kesihatan Kebangsaan) mendapati bahawa ya, kumpulan lain (William Switzer, CDC) mendapati tidak.

Jika ahli-ahli sains, yang menggunakan kaedah yang sama dan ujian virus yang sama, tidak boleh membuat kesimpulan yang sama, maka bagaimana mereka boleh menjadi begitu sebulat suara dalam mata pelajaran lebih rumit sebagai Hormon bioidentical?

Juga, FDA mengatakan bahawa risiko Bioidenticals adalah sama seperti sintetik. Berdasarkan apa? Adakah mereka menguji Hormon bioidentical? Tidak bahawa saya tahu. Mereka mengandaikan, yang Bioidenticals bekerja yang sama seperti sintetik, yang kita tahu adalah berbahaya.

Ia seperti mengatakan bahawa satu rang undang-undang dolar mempunyai nilai yang sama dengan rang undang-undang 100 dolar, kerana mereka adalah saiz yang sama.

Sebaliknya penyokong Terapi Penggantian Hormon bioidentical katakan, yang Bioidenticals adalah selamat dan tidak mempunyai kesan sampingan.

Dua kajian Perancis, diterbitkan pada tahun 2008, mencadangkan, yang Bioidenticals adalah lebih selamat, yang BHRT konvensional. Menurut kajian literatur Dr. Kent Holtorf ini "data fisiologi dan hasil klinikal menunjukkan bahawa hormon bioidentical dikaitkan dengan risiko yang lebih rendah, yang termasuk risiko kanser payudara dan penyakit kardiovaskular, dan lebih berkesan daripada sintetik mereka dan rakan-rakan haiwan- diperolehi. Sehingga bukti adalah mendapati yang berlawanan, hormon bioidentical kekal kaedah pilihan HRT. Selanjutnya percubaan terkawal rawak yang diperlukan untuk menggambarkan perbezaan ini dengan lebih jelas. "

Bahkan beberapa doktor terkemuka perlu mengakui secara terbuka kelebihan Bioidenticals. Menurut Dr Christine derzko, Ketua Endokrinologi di Hospital St. Michael di Toronto, "Walaupun bukti yang lemah, beberapa data awal menjanjikan muncul, menunjukkan bahawa ubat-ubatan yang mengandungi BH (Hormon bioidentical - Sergey Kalitenko), estradiol dan progesteron, mempunyai sama (dan dalam beberapa kes, rendah) risiko berbanding dengan CHT lain (terapi hormon konvensional - Sergey Kalitenko).

Biasanya kita perlu dikawal kajian rawak daripada keberkesanan dan keselamatan Hormon bioidentical. Tetapi tidak ada kajian itu di sisi. Adakah anda berfikir Big Pharma akan melabur wang dalam sesuatu, yang tidak boleh dipatenkan dan oleh itu akan tidak mungkin menguntungkan?

Tetapi apa yang kita lakukan, jika kita tidak mempunyai kajian jangka panjang setakat ini? Mari lihat apa yang pakar-pakar berkata: "Saya selalu memberitahu doktor, yang sehingga kita mempunyai yang pasti percubaan rawak data - yang kita tidak mungkin mempunyai - apa sahaja pesakit mahu lakukan adalah keputusan yang betul", - kata Dr Speroff, yang merupakan seorang Profesor Obstetrik dan Ginekologi di Oregon Kesihatan dan Universiti Sains dan sub-pakar dalam endokrinologi pembiakan - salah satu OB yang paling dihormati - doktor GYN di Amerika Syarikat,

Beliau adalah pengasas dan baru-baru ini meletak jawatan sebagai pengarah bagi Unit Penyelidikan Kesihatan Wanita di OHSU. Doktor Speroff telah menjadi terkenal dalam bidang kesihatan wanita di seluruh penerbitan beliau, ceramah kebangsaan dan antarabangsa dan kerja yang luas dalam ujian klinikal.

Tetapi jangan Hormon bioidentical benar-benar berkesan? Adakah mereka benar-benar memanjangkan jangka hayat? Atau mungkin mereka adalah mitos yang lain? Saya sangat mencari jawapannya, tetapi tidak dapat mencari yang betul.

Bagaimana mereka mendapati rahsia panjang umur.

Kejayaan saya yang akan datang tidak disangka-sangka datang - dari Kawasan Blue pengajian.

Kerana perubatan rasmi tidak memberikan kita preskripsi panjang umur, bukan doktor, tetapi wartawan Geographc Negara Dan Buettner memutuskan untuk mencari kawasan di Bumi, di mana orang hidup lebih lama, berbanding dengan kawasan lain. Dan dia dan kumpulannya mendapati kawasan tersebut.

Untuk mendapatkan kebenaran tentang rahsia panjang umur beliau dan ahli-ahli ekspedisi pergi ke dikenalpasti Zon Biru: Sardinia, Itali: Okinawa, Jepun; Loma Linda, California, Amerika Syarikat; Nicoya, Costa Rica. Mereka membuat keputusan untuk belajar daripada orang sebenar, bukan dari teori, bagaimana untuk hidup lebih lama. Tetapi apa yang mereka mendapati?
Pelajaran panjang umur dari sebenar lama hidup orang untuk Zon Biru:

1. Dapatkan pendedahan cahaya matahari yang cukup.
2. Makan kacang dan tomato
3. Menjadi sosial.
4. Hadkan pengambilan kalori anda.
5. Pindah secara semula jadi.
6. Minum air yang mencukupi.

Bunyi seperti apa-apa yang luar biasa. Tetapi entah bagaimana bersama-sama mereka bekerja jauh lebih baik daripada mana-mana protokol lain yang disyorkan. Apakah rahsia di sebalik Zon Blue pelajaran?

Penyelesaian itu datang tanpa diduga. Walaupun menyiasat manfaat tomato, saya mendapat tahu bahawa yang paling berharga lycopene antioksidan komponen mereka akan testis, glads adrenal dan hati. Kelihatan seperti tomato melindungi kelenjar endokrin daripada tekanan oxidaive, tetapi untuk apa? Memastikan bahawa mereka membuat hormon cukup! Dan saya berkata kepada diri saya sendiri: "Gee Mungkin ia adalah tentang hormon!"

Sebagai cara sosial tekanan kurang dan kortisol itu kurang berbahaya, dan oleh itu lebih lagi steroid seperti estrogen, progesteone dan testosteron. Sekatan kalori terbukti meningkatkan Hormon Pertumbuhan Manusia (HGH) peringkat. Pendedahan kepada cahaya matahari adalah mengenai vitamin D, yang dianggap lebih sebagai hormon yang sekarang.

Lupakan yang kedua tentang Zon Biru. Yang hidup orang paling lama di Bumi Jeanne Calment, yang hidup selama 122 tahun dan 165 hari, adalah menunggang basikal pada usia 100 dan patah pinggul pada usia 114. Ini bermakna, bahawa dia mempunyai cukup Estrogen mengekalkan tulang dia!

Satu lagi Sentinarian, dari Nicoya, bernama Rafael Angel Leon Leon, mempunyai ramai teman wanita sehingga usia 94, maka dia berkahwin dengan seorang wanita, yang 40 tahun lebih muda maka ia adalah! Tiada siapa yang berkahwin dengan orang yang lebih tua yang tidak boleh melakukan hubungan seks! Oleh itu Encik Rafael Leon mempunyai testosteron yang cukup untuk melakukan hubungan seks!

Nampaknya panjang umur adalah tentang hormon. Tetapi bagaimana pula dengan keselamatan?

Ia adalah seperti cuba untuk menjawab soalan jika air minuman yang selamat. Ya, tetapi secara sederhana. Jika anda minum terlalu banyak otak anda akan membengkak sehingga tahap di mana anda boleh mati.

Jelas sekali estrogen sendiri tidak masalah, kerana badan anda tidak dapat menghasilkan hormon beracun. Masalah itu datang apabila ia terlalu banyak estrogen, yang membawa kepada peningkatan risiko kanser atau ia ditukar menjadi racun, yang menyebabkan kanser.

Biasanya estrogen badan utama - estradiol atau E2, dikeluarkan dari badan anda sangat cepat dengan 2 cara:

1. Ia ditukarkan kepada 2 OH estron, yang rendah.
2. Estradiol mengikat kepada hempedu dalam usus, menjadi larut air dan kemudian dihapuskan melalui

buah pinggang. Jadi estradiol dikeluarkan. Tiada racun dibuat. Bahaya berakhir.

Tetapi pada 3 syarat:

1. Badan anda tahu apa yang perlu dilakukan dengan hormon.
2. Terdapat enzim yang cukup untuk melakukan pekerjaan itu.
3. Fungsi-fungsi usus anda dengan betul dan tidak mempunyai bakteria salah di dalamnya.

Jika walaupun keadaan tunggal tidak dipenuhi - anda mungkin berada di dalam bahaya.

Badan anda tidak tahu bahawa kaitan dengan estrogen sintetik dan semisynthetic. Oleh itu bukan 2 OH estron ia ditukarkan kepada 4 OH estron, yang membawa kepada membebaskan pembentukan radikal dan oleh itu kanser.

Bioidenticals kebanyakannya tidak mempunyai masalah ini, tetapi bagaimana jika badan anda tidak mempunyai enzim yang mencukupi? Atau usus anda tidak berfungsi dengan baik?

Nasib baik kita boleh memantau apa yang badan anda lakukan dengan estrogen dan kebanyakan masa membuat dengan betul.

Dasarnya adalah mudah:

Dapatkan lebih banyak tenaga, tidur yang lebih baik, mood, produktiviti dan kehidupan seks dengan Hormon Imbangan. Anda boleh mendapatkan lebih baik dengan bioidentical hormon Terapi Penggantian (BHRT), tetapi sedar risiko yang terlibat. Melakukan apa-apa tidak membawa anda ke mana sahaja. Apakah yang boleh membantu anda adalah mencari punca kepada masalah anda dan menyelesaikan ia.

Penggantian hormon bioidentical amat berkesan dan munasabah selamat.

Bagi saya ia adalah lebih daripada menggunakan Bioidenticals, ia adalah kira-kira menggunakan pendekatan holistik, individu dan bukannya protokol standard. Bagi saya ia adalah mengenai penggunaan ubat semula jadi dan bukannya ubat-ubatan yang berpotensi toksik. Bagi saya ia adalah tentang mencari punca kepada masalah anda, bukan hanya merawat gejala anda. Kini ia adalah giliran anda untuk memutuskan apa yang sesuai untuk anda.

Zon Blue senarai semak - bagaimana untuk hidup lebih lama:
1. Dapatkan cahaya matahari yang cukup untuk mendapatkan banyak vitamin D, tetapi tidak terlalu banyak. Monyet pada berjemur pantai?
2. Hadkan pengambilan kalori anda, anda tetapi masih mendapat kalori yang cukup untuk melawan jangkitan atau stres.
3. Makan banyak tomato.
4. Gerakkan secara semula jadi. Ingat monyet di gym?
5. Makan segenggam kacang secara teratur.
6. Minum air yang mencukupi.
7. Menjadi sosial.

Cadangan saya:
1. Mempunyai tidur yang cukup (sekurang-kurangnya 8 jam sehari).
2. Ikut Paleolitik pemakanan - elakkan makanan diproses!
3. Baki hormon anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar