Kamis, 12 November 2015

Kristal penyembuhan - Agate

Kristal penyembuhan - Agate

Agate adalah birthstone bagi:

Januari
Mei
Jun
Ogos
September
Oktober.
Star-Zodiac tanda-tanda: Aries, Mac 21 - April 19) Gemini, (21 Mei - 21 Jun) Kanser (22 JUN-22 Julai) akik lace biru: Libra, (23 September - 22 Oktober) Pisces, (Feb 19- 20 Mac)
Unsur: Bumi

Ulang tahun: 39. Chakra: Semua; secara semula jadi agates berwarna boleh dipadankan dengan chakra tertentu. Kata kunci: Perlindungan, kekuatan, keharmonian.

Sifat penyembuhan: Tenaga Agate menggalakkan daya hidup dalaman membantu untuk mengakses ketahanan tambahan dan tenaga.

Secara tradisinya dikatakan membawa tuah, batu akik juga dianggap sebagai perlindungan kanak-kanak. Ia boleh membantu keberanian peribadi yang nyata membawa perlindungan dan ketenangan. Agate menggalakkan kekuatan emosi, memupuk keyakinan diri peribadi.

Tenaga penyembuhan adalah berguna dalam mengatasi perasaan iri hati dan menyokong dalam keadaan di mana takut gagal untuk perlawanan sehingga kepada jangkaan orang lain adalah dalam bahaya menjadi dominan.

Mental, kristal batu akik dikatakan meningkatkan kreativiti, pemikiran yang jelas dan wawasan peribadi, mengurangkan tekanan dan kebimbangan. Ini kristal juga boleh membantu pembangunan objektiviti dalam memeriksa keadaan luar yang. Emosi dan rohaniah ia adalah batu keharmonian, mengimbangi maskulin (yang) dan feminin (yin) tenaga. A kristal mengimbangi, ia sering digunakan dalam penyembuhan untuk membersihkan dan menstabilkan ruang tamu dan aura.

Penyembuhan akik menyokong ketahanan fizikal, dan membantu masalah perut, gigi dan gusi.

Ciri-ciri fizikal:

Sistem kristal: hexagon-R; 32 (trigonal-trapezohedral); Komposisi kimia: SiO2; Kelas: tectosilicate;

Kawasan asal: Terdapat di seluruh dunia, agates paling biasa didapati berasal dari Amerika Selatan.

Agate adalah satu bentuk Chalcedony. A kuarza cryptocrystalline ia lebih lut daripada lain-lain jenis kripto-kristal liter seperti pirus. Warnanya berbeza-beza mengikut jenis.

"Walaupun kristal boleh membantu dalam penyembuhan keadaan mental dan fizikal, mereka tidak boleh dilihat sebagai atau digunakan sebagai pengganti untuk nasihat perubatan profesional".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar