Minggu, 15 November 2015

Pemulihan Home Ayurveda - Wisdom Ayurveda Ancient Shared Online!

Pemulihan Home Ayurveda - Wisdom Ayurveda Ancient Shared Online!

Pemulihan Home Ayurveda hanya klik tetikus jauhnya

Apabila diperlukan, ia adalah lebih mudah untuk mencari rawatan rumah Ayurveda talian dengan lebih ramai orang beralih kepada cara yang asli dan organik untuk merawat penyakit mereka.

Ayurveda berasal dari benua kecil India, di mana ia masih diajar dan diamalkan. Dan semasa ia digunakan oleh 80% daripada penduduk India sebagai ubat 'utama' mereka, di Dunia Barat ia dianggap sebagai ubat 'alternatif'. Perubatan Barat diklasifikasikan sebagai CAM, perubatan sampingan dan alternatif, yang akan digunakan bersama-sama dengan rawatan biasa antara pesakit dan doktor.

Ayurveda percaya anda perlu untuk merawat badan dan minda bersama-sama dan secara berasingan, mereka yang berkaitan dan saling mempengaruhi. Membina sistem metabolisme, yang sihat, mengekalkan perkumuhan yang betul dan penghadaman yang baik, perlu digabungkan dengan senaman, diet yang betul, ubat-ubat herba, meditasi, yoga dan urutan.

Ayurveda membahagikan lima elemen kepada tiga pasukan yang dipanggil doshas yang perlu seimbang untuk anda untuk menjadi yang terbaik anda, kedua-dua dari segi psikologi dan fizikal.

Ia adalah satu perkara yang mudah untuk mencari rawatan rumah Ayurveda untuk jerawat atau rawatan rumah Ayurveda untuk kulit, jerawat dipercayai disebabkan oleh kelebihan pengeluaran sebum, yang merupakan bahan berlilin yang melincirkan kulit. Apabila terdapat terlalu banyak sebum, ia boleh pasang folikel rambut dan bakteria boleh masuk ke sana dan berkembang, menyebabkan jerawat. A pelarian banyak jerawat, bintik hitam, dan lain-lain adalah kes jerawat. Satu gangguan dosha Pitta itu dipercayai menjadi punca pelarian jerawat, jadi sebahagian daripada rawatan adalah makanan yang hambar dan teh untuk membantu membuang toksin dalam badan anda dan juga menyediakan antioksidan.

Satu ubat rumah ayurveda untuk batuk, sebagai contoh, termasuk Agastya Hasitaki dan Batuk Sejuk cecair, yang boleh dipesan dalam talian, atau diperolehi dari kedai ubat semula jadi tempatan anda. Rawatan Ayurveda untuk batuk dan selsema juga boleh termasuk G-Kof Syrup, yang melegakan otot tekak dan memudahkan pernafasan. The Kapha dosha adalah bertanggungjawab terhadap penyelenggaraan paru-paru dan imuniti, jadi anda harus cuba untuk mengukuhkan daya Kapha anda bersama-sama ketika merawat batuk.

Ia adalah satu perkara yang mudah untuk mengambil ujian dalam perubatan Ayurveda India untuk mengetahui yang mana satu di doshas adalah orang-orang kuat anda. The Vata dosha mengawal pernafasan, pergerakan tisu dan otot, denyutan jantung, pengecutan, pengembangan dan impuls sel saraf tunggal, antara lain. The Pitta mengawal metabolisme, penghadaman, kecerdasan, dan kefahaman, untuk beberapa, dan Kapha dosha memberi kekuatan, kestabilan dan tenaga, tenaga untuk mengekalkan jantung dan paru-paru, dan lain-lain Mereka juga masing-masing mempunyai isu-isu mereka sendiri emosi untuk menangani, oleh itu ia adalah amat penting mereka disimpan seimbang.

Terdapat tempat-tempat dalam talian, anda boleh menguji diri anda untuk melihat mana dosha adalah yang keras anda, dan anda boleh mendapatkan bantuan untuk belajar bagaimana untuk diikuti, untuk mentafsirkan penemuan dan bagaimana untuk meneruskan. Mereka juga mempunyai kelas penuh yang boleh diambil untuk belajar untuk membantu orang lain. Satu bahagian penting dalam rawatan rumah Ayurveda adalah yoga, meditasi dan urut, semuanya direka bentuk untuk meningkatkan badan, minda dan semangat.

Hakikat bahawa anda mencari minat membaca satu artikel khusus untuk rawatan rumah ayurveda, seperti ini, adalah bukti bahawa anda ingin tahu tentang hal itu, jika apa-apa lagi. Jadi, jika anda tidak berbuat demikian lagi, lain kali anda berurusan dengan isu kesihatan anda mungkin mahu memberi kebijaksanaan purba ini indah peluang untuk membuktikan sendiri. Siapa tahu - mudah Ayurveda Remedy Home mungkin melakukan silap mata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar