Minggu, 15 November 2015

Sejuk biasa, Grippe Dan Bronkitis - Pemulihan Semulajadi Untuk Merawat Mereka (Bahagian 2)

Sejuk biasa, Grippe Dan Bronkitis - Pemulihan Semulajadi Untuk Merawat Mereka (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan ubat-ubat herba yang berkesan untuk merawat selesema, penyakit Influenza lazim dan bronkitis. Di samping itu, ubat-ubatan ini boleh digunakan untuk berurusan dengan batuk.

Campurkan tunas birch (2 bahagian), tunas pain (1 bahagian), buah-buahan raspberry liar (2 bahagian), bunga hop yg mempunyai tiga daun dan buah-buahan (1 bahagian), dan buah-buahan ubi (1 bahagian). Tanamkan 2 sudu besar campuran herba dengan setengah liter air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama satu jam. Tuang dan minum merebus panas sebelum tidur. Rawatan ini amat baik bagi orang tua untuk mencegah virus sejuk.
Campurkan thermopsis puncak lanceolata, bunga mullein besar, daun blackberry, mengakibatkan lubang St puncak John's-Wort, daun warna merah bata dan daun abu. Perkadaran herba adalah seperti berikut - 1: 2: 2: 2: 2: 2. Tanamkan satu sudu campuran herba dengan setengah liter air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 20 minit. Tuang dan minum satu perempat daripada segelas merebus 5 kali sehari untuk merawat keradangan saluran pernafasan atas akut, sakit tekak dan penyakit Influenza.
Campuran akar saderi (3 bahagian), akar komprei biasa (3 bahagian), kulit kayu pokok paya kelabu, daun dan batang (2 bahagian), bunga calendula (2 bahagian) dan mengakibatkan lubang St puncak John's-Wort (2 bahagian). Tanamkan satu sudu campuran herba dengan setengah liter air mendidih dan biarkan minuman berwarna selama 20 minit. Tuang dan minum setengah gelas merebus 6 kali sehari.
Campurkan daun barberry (1 bahagian), selatan daun getah biru (2 bahagian), bunga chamomile (2 bahagian), puncak Cowslip dan akar (2 bahagian), dan buah-buahan Jintan saru (2 bahagian). Tanamkan satu sudu campuran herba dengan setengah liter air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 20 minit. Tuang ia minum setengah gelas merebus 6 kali sehari untuk merawat keradangan saluran pernafasan akut atas dan bronkitis.
Campurkan buah-buahan anise (1 bahagian), daun kaki kuda (1 bahagian), bunga mullein besar (1 bahagian), bunga Mallow biasa (2 bahagian), kelopak popi lama diketuai-(2 bahagian), puncak thyme (2 bahagian), paya batang bawah -mallow dan akar (2 bahagian), dan akar liquorice (5 bahagian). Tanamkan satu sudu campuran herba dengan segelas air masak sejuk dan biarkan minuman berwarna selama 2 jam. Selepas itu, rebus merebus untuk 5-6 minit dan tuang ia. Minum satu perempat daripada kaca berwarna yang 4 kali sehari untuk menangani batuk dan bronkitis.
Mix mengakibatkan lubang puncak St John's-Wort, daun Salvia, puncak yarrow, tiga lobus pengemis kutu puncak, bunga lavender yang sama, selatan daun getah biru dan bunga chamomile. Perkadaran herba adalah seperti berikut - 2: 2: 1: 1: 2: 2: 2. Tanamkan 3 sudu besar campuran herba dengan 2 liter air mendidih dan biarkan minuman berwarna selama 20 minit. Tuang dan minum setengah gelas merebus 6 kali sehari dan sebelum tidur. Anda boleh menggunakan pewangi stim merebus, juga.
Anda perlu berjumpa dengan doktor anda untuk membincangkan potensi risiko kesan sampingan daripada herba anda akan digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar