Kamis, 12 November 2015

Antioksidan Kebaikan

Antioksidan Kebaikan

Subjek antioksidan faedah yang menarik minat saya sangat - mungkin terutamanya berkaitan dengan penjagaan kulit antioksidan - walaupun saya tidak sabar-sabar untuk pengetahuan tambahan terlalu tentang makanan antioksidan dan buah-buahan.

Pertama, apa yang begitu penting mengenai antioksidan - dan mengapa kita memerlukan mereka di dalam dan ke atas kami? Nah, apabila sel-sel kita menggunakan oksigen (yang mereka lakukan sentiasa walaupun kita hanya menarik nafas, apatah lagi memulakan proses pencernaan atau apa-apa yang lebih berat) mereka menghasilkan 'radikal bebas'.

Dan kita menambah radikal tambahan percuma kepada badan kita, setiap kali kita terdedah kepada pencemaran dalam apa jua bentuk (asap rokok sebagai salah satu contoh utama), makanan goreng, atau radiasi pengoksidaan dari matahari atau peralatan elektrik. Minum alkohol yang berlebihan juga akan mencetuskan pengeluaran radikal bebas yang ketara.

Apa yang salah dengan mempunyai radikal bebas perjalanan kira-kira dalam diri kita?

Pada asasnya, ia merosakkan sel-sel dan organ-organ kita dan akhirnya keseimbangan kimia halus badan kita. Dan ia menyangka bahawa kerosakan besar oleh mereka adalah satu faktor dalam gejala-gejala yang berkaitan dengan penuaan seperti kulit layu, penyakit jantung, artritis, kanser, kehilangan ingatan dan syarat menyedihkan lain.

Jadi jelas kita perlu melakukan yang terbaik untuk mengatasi ini 'bahan kimia penjahat'!

. Itulah di mana antioksidan datang Apa yang mereka - dan bagaimana ia berfungsi? Mereka adalah bahan atau nutrien yang boleh menghalang, atau sekurang-kurangnya melambatkan, kerosakan oksidatif kepada badan kita. Mereka melakukan ini dengan meneutralkan radikal bebas dan dengan itu menghadkan potensi mereka untuk merosakkan kita.

Ia masuk akal, maka, untuk mewujudkan dan mengekalkan pertahanan antioksidan yang tinggi demi kesihatan yang baik untuk kedua-dua badan dan kulit kita.

Saya nyatakan alam sebelum ini - dan, memberkati dia, dia memberikan kita kedai yang kaya dengan buah-buahan antioksidan yang boleh digunakan untuk memerangi serangan radikal bebas! Delima telah lama diketahui sebagai sumber premium vitamin C dan antioksidan - orang yang ada manggis, blackcurrants, ceri acerola, pitaya (Dragon Fruit), alpukat, plum, prun, kismis, beri biru, beri hitam, raspberi, strawberi, oren dan anggur merah - untuk menamakan adil beberapa!

Kemudian ada makanan antioksidan seperti kale, bayam, Brussels pucuk, pucuk alfalfa, bit, florets brokoli, lada bola merah, jagung, bawang dan terung antara yang lain ...

Dan terdapat beberapa tambahan yang indah dalam bentuk jus antioksidan dan tablet yang boleh memberikan antioksidan anda dengan cara yang sangat mudah. Terdapat juga satu - Alam 18 - yang mengandungi 18 buah-buahan dan sayur-sayuran yang berbeza dalam tablet kunyah, dengan hanya 4 tablet setiap hari menyediakan bersamaan antioksidan makan 5 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran !!

Tidak ada skop di sini untuk pergi ke dalam lebih daripada hadiah lumayan Alam sebelum kita beralih kepada penjagaan kulit antioksidan yang saya nyatakan kembali apabila saya mula artikel ini. Bagaimana tentang memulakan rejim anda dengan mencuci muka dengan sabun yang dibuat dengan 100% mentega alpukat tulen?

Serta membersihkan kulit anda, anda akan dapat melembapkan ia dengan sifat-sifat meremajakan buah ini berkuasa itu. Satu sumber yang kaya dengan vitamin A, B, D dan E, avokado juga mengandungi antioksidan untuk membantu melawan radikal bebas.

Maka anda mungkin ingin maju ke serum berkhasiat aloe yang mengandungi ekstrak teh putih, ekstrak kulit pokok Mimosa dan antioksidan. Saya menggunakan apa-apa serum Forever pada muka dan leher saya setiap hari untuk memberi perlindungan daripada kerosakan radikal bebas dan memelihara dan menambah kelembapan kulit saya.

Satu lagi produk untuk menghilangkan dahaga kulit anda untuk kelembapan adalah buaya krim pelembap yang mendalam yang mengandungi ekstrak kulit kayu pain dengan OPC (Oligomeric Proanthocyanidins), membekalkan beberapa sifat-sifat antioksidan paling kuat di alam semula jadi. Ini melawan radikal bebas untuk membantu memelihara dan menguatkan kolagen kulit - protein yang paling banyak di dalam badan.

Dan untuk pusingan semua itu, saya cadangkan memilih kosmetik yang mempunyai antioksidan untuk melindungi dan kelembapan kulit anda di samping mencantikkan anda!

Dengan sedikit penyelidikan, anda mungkin akan terkejut oleh manfaat banyak antioksidan yang ditawarkan, baik untuk kesihatan dalaman anda dan untuk muka yang anda hadir kepada dunia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar