Minggu, 15 November 2015

Pemulihan semula jadi - A Paradigm Kesihatan Baru

Pemulihan semula jadi - A Paradigm Kesihatan Baru

Lebih ramai pengguna yang mementingkan kesihatan yang memilih keluar daripada paradigma perubatan-model tradisional dan rawatan dan mencari penyelesaian semula jadi lebih selamat dan lebih berkesan untuk isu-isu kesihatan mereka. Kos yang tinggi bagi ubat-ubatan preskripsi, ditambah pula dengan kesan sampingan yang berbahaya mereka dan ketidakupayaan untuk menangani punca asas penyakit dan penyakit, telah menyebabkan ramai mencari pilihan lain. Beribu-ribu pengguna, berhadapan dengan pembedahan mahal dan invasif sebagai penyelesaian kepada isu-isu kesihatan mereka, mula tertanya-tanya sama ada "cara yang lebih baik".

Mereka mempersoalkan penyedia penjagaan kesihatan mereka dan semakin sangsi dengan perubatan-molel yang telah menghasilkan keputusan yang kurang menggalakkan. Ramai yang mengambil kembali tanggungjawab untuk pilihan kesihatan mereka, bukannya secara membuta tuli mempercayai seseorang semata-mata kerana mereka memakai kot makmal, stetoskop, dan mempunyai huruf Md sebelah nama mereka. Mereka kecewa dengan "lebih-ubatan dan pembedahan" yang sedang menguasai amalan perubatan moden mindest dan mempersoalkan kekurangan hasil positif daripada pelan rawatan banyak.

Anjakan paradigma ini mencerminkan trend yang semakin meningkat oleh ramai untuk mencari sihat, semula jadi penawar, penyembuh dan penyelesaian untuk pelbagai jenis penyakit, penyakit dan penyakit. Kebanyakan ubat-ubatan dan penyelesaian yang menghairankan mudah, murah, dan mempunyai rekod prestasi yang terbukti kejayaan. Semua ubat semula jadi untuk segala-galanya daripada selesema sejuk dan biasa untuk kencing manis, tekanan darah tinggi, kemurungan, penyakit jantung, kanser, asid refluks dan pedih ulu hati, berdengkur, insomnia, buasir, dan artritis menjadi semakin popular dan lebih utama dengan orang awam Amerika .

Melalui pilihan gaya hidup sihat dan diet, ramai rakyat Amerika menjadi lebih menjurus kepada pencegahan penyakit dan mengekalkan kesihatan yang baik. Mereka membuat pilihan yang lebih bijak di sana pemakanan, mengambil makanan tambahan, dan bersenam dengan lebih teratur. Mereka Learing mengenai beratus-ratus selamat, terbukti, semula jadi, penyembuh dan kutukan bagi walaupun isu-isu kesihatan yang paling membingungkan. Dengan adanya internet, pengguna kesihatan menjadi lebih berpendidikan dan InfoMed, dan diberi kuasa oleh pilihan peribadi mereka.

Seperti yang lebih ramai orang memeluk mentaliti alternatif-perubatan, yang memberi tumpuan kepada seluruh orang itu dan sampai ke akar penyebab penyakit dan penyakit, maka ini penawar ubat dan semula jadi menjadi pilihan yang jelas dan penyelesaian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar