Kamis, 12 November 2015

Mengapa Ini Penting untuk Dapatkan Panduan Pakar Sebelum Anda Memulakan Rejim Homeopati?

Mengapa Ini Penting untuk Dapatkan Panduan Pakar Sebelum Anda Memulakan Rejim Homeopati?

Homeopati seperti yang kita semua tahu adalah lebih daripada satu seni untuk merawat penyakit. Prinsip semulajadi teguh serta mendalam mengawal homeopati dan undang-undang ini digunakan untuk setiap dan tiap-tiap kes di hadapan menentukan ubat homeopati. Banyak ubat-ubatan homeopati yang digunakan oleh kaum awam juga, selepas membaca buku-buku teks tertentu dan bahan Medicas disediakan. Nah, ia bukan buruk untuk belajar apa-apa ilmu dan memohon dalam hari anda dengan amalan hari; ada keraguan mengenainya! Saya berasa amat bangga melihat orang-orang tertentu menggunakan seni ini hebat dalam beberapa kes walaupun tanpa belajar dalam kolej atau institusi. Tetapi ini adalah orang-orang 'beberapa' dikhaskan untuk aliran sains ini dan mereka telah menghabiskan tahun pembelajaran homeopati. Terdapat sebab-sebab tertentu mengapa semua orang tidak harus cuba untuk menetapkan atau mengambil ubat-ubatan homeopati tanpa pengawasan pakar, kecuali mereka menguasai seni. Mari kita lihat sebab penting why-

Ubat-ubatan homeopati adalah lakonan sangat dalam. Oleh itu, melainkan jika persamaan gejala betul-betul dipadankan, kita tidak boleh mendapatkan keputusan yang diingini. Selain itu, dalam kes-kes kronik, preskripsi salah satu pada masa yang boleh membawa keseluruhan kes itu ke arah yang salah, sehingga sukar untuk menyelaraskan pembentangan kes yang terkemudian.

Ia sudah tentu bukan permainan kanak-kanak untuk dipadankan dengan gejala penyakit dengan gejala ubat melalui Medicas bahan luas dan senarai lagu-lagu. Mendapatkan ubat yang apt adalah paling mustahak untuk memperlihatkan keputusan dan pemulihan dikehendaki dalam pesakit. Dalam kes-kes yang teruk, ia adalah agak mudah tetapi dalam kes-kes kronik, apabila hanya seorang pakar kes pengambilan boleh mendedahkan perlembagaan sebenar pesakit, ia adalah lebih sukar bagi seseorang yang tidak mahir dengan seni ini.

Homeopati adalah sains individualisasi. Tiada dua kes adalah sama, sama seperti pelbagai personaliti di sekeliling kita. Dan individualisasi adalah satu seni yang boleh dipelajari selepas kepakaran profesional mendedahkan anda kepada beratus-ratus pesakit. Ia adalah tepat berkata bagi kaedah perubatan homeopati juga, seumur hidup adalah kurang untuk belajar sains beliau!

Walaupun kes yang sama dengan sejuk sama mungkin memerlukan ubat yang berbeza pada kali seterusnya dia menangkap sejuk. Kita sering melihat dalam amalan kita yang jahil dan tanpa disedari, jika pesakit mengambil ubatnya (diberi masa lalu apabila dia telah ditangkap sejuk) apabila dia mendapat sejuk (kerana sebelum itu tinggal kerana dia berasa lebih baik tidak lama lagi), dia tidak boleh berasa lebih baik. Ini kerana kompleks gejala yang lebih awal adalah berbeza daripada itu pada masa ini.

Kita sentiasa perlu untuk memberi amaran kepada pesakit tidak memberikan ubat kepada mana-mana orang lain dalam rumahnya, walaupun seseorang pesakit menghidapi penyakit nampaknya sama. Dalam kebanyakan kes, seperti preskripsi diri gagal, kecuali jika pesakit mempunyai mahir dalam lebih homeopati.

Dalam kursus-kursus akademik homeopati (terutamanya kursus sarjana muda dan lepasan ijazah), salah belajar homeopati bersama-sama dengan Human Anatomy, Physiology, Perubatan Am, Pembedahan, Pencegahan dan Perubatan Sosial, Farmasi Homeopati, dll Pengetahuan klinikal adalah amat penting bagi mana-mana ahli homeopati untuk mengaitkan semua penemuannya secara klinikal dalam setiap pesakit. Jelas sekali pengetahuan ini yang kurang pada orang yang menggunakan homeopati hanya kerana mereka suka sains dan telah mendapat beberapa penawar untuk kredit mereka.

Oleh itu, dengan segala hormat kepada pencinta homeopati, ia menegaskan bahawa dia perlu berkenalan dengan sains yang indah ini dalam semua kedalaman dan barulah perlu menggunakan ini permata perubatan di hari ke amalan hari. Kerana ia adalah tepat berkata, kegagalan homeopati adalah benar-benar kegagalan yang buruk! Kita harus berhati-hati yang hebat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar