Kamis, 12 November 2015

Melangkah Pertanian Tentang Aloe Vera

Melangkah Pertanian Tentang Aloe Vera

Aloe Vera adalah salah satu daripada ahli-ahli tumbuhan berair di mana jenis ini berkembang dan bertahan di tanah yang kering dan kusam. Ia juga digambarkan sebagai tumbuhan air penahan di mana ia menyimpan air di dalam daun atau gel. Tumbuhan Aloe Vera dikenali di kalangan tukang kebun moden sebagai tumbuhan perubatan diterima dan juga kerana bentuk yang menarik, bunga dan kesegaran. Salah satu ciri-ciri unik daripada tumbuhan ini, yang dipanggil kesegaran, membolehkan ia mengekalkan dirinya dan terus hidup di kawasan kering di mana hujan agak jarang yang menjadikan ia berfaedah untuk taman-taman batu dan taman-taman lain yang menggunakan jumlah minimum air.

Tumbuhan ini adalah kukuh dalam zon 8-11 di mana suhu adalah -11 hingga 10 darjah Celsius walaupun ianya agak menjadi masalah bagi tumbuhan ini tumbuh di tanah beku salji. Ia adalah kuat dan sederhana tahan kepada serangga dan perosak walaupun serangga skala, hama labah-labah, aphid dan pepijat pucat boleh menjadi sebab untuk kemerosotan kesihatan tumbuhan. Apabila penanaman Aloe Vera di dalam pasu, adalah dinasihatkan untuk menggunakan tanah saliran yang baik dan syarat-syarat yang terang cahaya matahari.

Tetapi di sisi lain, ia tidak boleh ditanggung untuk meletakkannya secara langsung di bawah matahari dan hujan; untuk keadaan ini agak menyusahkan untuk pertumbuhan tumbuhan kerana ini akan menjadi sebab untuk kilang untuk membakar dan / atau menjadi benyek. Pada hakikatnya, kilang itu akan menjadi tidak sihat. Penggunaan pasu terracotta (berasaskan tanah liat seramik unglazed) adalah sesuai untuk meletakkan tumbuhan Aloe Vera. Tumbuh-tumbuhan yang pasu harus benar-benar kering selepas semula air. Apabila tumbuhan kecil atau sedutan muncul bersebelahan kilang ibu, adalah lebih baik untuk menggali itu dan meletakkannya dalam satu lagi periuk untuk tumbuh-tumbuhan untuk berkembang dengan baik dan untuk mengelakkan serangan perosak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar