Minggu, 15 November 2015

Sesetengah Sinusitis Kemungkinan Menyembuhkan Anda Perlu Ambil Lihat Pada

Sesetengah Sinusitis Kemungkinan Menyembuhkan Anda Perlu Ambil Lihat Pada

Anda mungkin tertanya-tanya ada prosedur yang menyembuhkan resdung? Sinusitis adalah keadaan di mana ruang udara yang dipenuhi tulang wajah yang radang. Terdapat empat set sinus muka yang terdiri daripada Maxillary yang lebih geraham atas dan di belakang pipi, Frontal yang ada di belakang dahi dan dua yang lebih kecil, di belakang hidung, yang dipanggil Ethmoid dan Sphenoid.

Resdung berlaku apabila saluran hidung jelas dihalang oleh kegatalan dari alahan, kulat, yang septum sesat, polip hidung, gigi-bernanah atau jangkitan atasan pernafasan (URI). Sinusitis tidak difahami dengan baik dan kerap didiagnosis dengan tidak betul. Beberapa keadaan resdung tahan pengurusan konvensional. Apabila keadaan ini berlaku, yang berunding dengan Hidung Telinga dan Tekak (ENT) atau pakar bedah mulut dan maxillo muka akan disyorkan.

Mengetuk sihat, sinus jelas oleh seorang pekerja penjagaan kesihatan tidak akan menyebabkan kesakitan. Nama prosedur ini adalah perkusi. Cahaya bersinar sinus sihat akan transit cahaya yang melalui mereka (trans-pencahayaan). X-Rays, imbasan CT dan MRI adalah kaedah tidak invasif dan tidak menyakitkan secara tepat menunjukkan sinus radang atau menebal untuk darjah yang berbeza-beza.

Gejala yang memakan masa lebih tiga bulan akan disahkan kronik berdasarkan batuk yang berkaitan, keletihan, sakit yang berterusan di belakang dahi dan pipi, dan sakit kepala dirasai di belakang muka dan kawasan mata. Tanda-tanda lain termasuklah lendir tebal atau hijau dan kesakitan yang dialami di atas 'gigi belakang. Lapisan sinus boleh kekal rosak akibat resdung kronik. Kiri belum diawet, keadaan ini berpotensi untuk maju ke komplikasi yang lebih serius seperti mata-jangkitan, jangkitan dan kemerosotan berikutnya tulang (osteomielitis), jangkitan terusan tunjang (meningitis) dan abses otak.

Ubat-ubatan bukan preskripsi dan rawatan topikal seperti semburan hidung dapat memberikan bantuan dan mengubati. Walau bagaimanapun, apabila kaedah ini gagal, kursus terapi antibiotik atau anti-kulat akan dilakukan untuk membuang jangkitan dan melegakan keradangan dalam tempoh 14 - 21 hari. Sinusitis kronik akibat daripada septum yang menyeleweng atau terhalang saluran hidung akan bertindak balas dengan baik dengan pembedahan. Endoskopi gentian optik pembedahan, yang lebih dikenali sebagai endoskopi, laporan kadar kejayaan yang sangat baik dalam penyingkiran tersumbat sinus saluran udara.

Hasil yang hebat, dari kelegaan sementara kepada penawar muktamad, dicapai dengan rawatan yang diperolehi daripada terapeutik homeopati dan semula jadi. Pengairan yang kerap saluran hidung adalah mudah, kos efektif dan cara-cara berkesan untuk mencegah dan merawat gejala resdung.

Sakit resdung yang berkaitan sering boleh lega dengan berkesan oleh menyedut wap dan memohon memampatkan panas ke kawasan muka. Pengambilan air yang mencukupi dan mengelakkan kering, kawasan gersang adalah pilihan yang sihat dalam pencegahan keradangan sinus. Senaman yoga yang melibatkan melibatkan menutup satu lubang hidung demi satu semasa perlahan, pewangi berurutan dan hembusan nafas memudahkan pembukaan saluran hidung.

Gejala boleh dikurangkan dengan makan bawang putih dan lobak pedas dan dengan bernafas dalam minyak pain dan kayu putih dan wap menthol. Terdapat satu lagi penawar dua bahagian penawar semula jadi yang melibatkan koloid perak. Laporan menyatakan bahawa minuman yang dibuat dengan 1 sudu organik epal cider cuka dilarutkan dalam 8 auns air yang diambil empat kali sehari akan menyembuhkan saliran sinus dari masa ke masa satu minggu. Ia adalah disyorkan untuk membina perlahan-lahan ke seluruh dos. Bahagian berikutnya untuk sembuh ini adalah untuk membolehkan colloidal silver untuk menghubungi lapisan mukosa secara langsung.

Adalah lebih baik untuk mempertimbangkan bahawa decongestant atau penggunaan rumah-ubat dalam jangka masa panjang boleh memudaratkan proses penyembuhan dan serangan akut sinusitis boleh berkembang menjadi keadaan yang kronik. Mendapatkan pendapat dari seorang profesional penjagaan kesihatan akan menjadi pilihan yang bijak perlu keadaan radang dan penyaliran berlarutan lebih 21 hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar