Kamis, 12 November 2015

Tiga Jenis-jenis Rawatan Spa

Tiga Jenis-jenis Rawatan Spa

Terdapat banyak jenis rawatan spa, pusat spa ini boleh tawarkan. Tiga daripada rawatan spa biasa ialah rawatan muka, rawatan kulit dan rawatan urut.

Rawatan muka pada asasnya direka untuk memberi kawasan muka dan leher yang bersih menyeluruh dan penghidratan. Oleh itu, rawatan spa muka rawatan yang direka untuk memberi manfaat kepada wajah anda dan juga menambah cahaya yang kepadanya kerana sel-sel kulit mati dari permukaan wajah anda itu akan dikeluarkan. Pakej yang biasanya terdiri daripada pembersihan asas kulit, mandian wap dan urut wajah. Ini kemudiannya akan diikuti dengan pemakaian pelembap hypoallergenic pada muka dan leher supaya ia tidak kering daripada proses sebelumnya. Dari sini, pengkhususan itu pakej pusat spa yang berbeza-beza. Anda boleh diberikan rawatan muka parafin, di mana lapisan topeng parafin digunakan untuk muka anda supaya wajah anda akan dapat menyerap dan mengelak nutrien daripada krim tertentu. Satu lagi jenis muka anda boleh diberikan adalah aromaterapi, mana minyak meremajakan kulit. Bagi rawatan muka kolagen, topeng kolagen digunakan untuk menggalakkan sel-sel kulit untuk berkembang.

Sebaliknya, rawatan kulit spa tumpuan pada kulit badan anda. Terdapat banyak jenis rawatan yang berbeza untuk kawasan ini. Seperti rawatan spa muka, kulit anda pertama akan dibersihkan. Dari sana, rawatan anda berbeza berdasarkan pilihan pusat itu rawatan. Satu jenis adalah scrub badan, di mana pengkakis lembut seperti garam atau kacang hancur itu akan digunakan untuk mengelupaskan sel-sel kulit mati dari permukaan kulit anda serta meningkatkan peredaran. Satu lagi pilihan rawatan kulit akan menjadi balutan badan, di mana badan anda akan slathered dengan krim terapeutik dan kemudian dibalut dengan selimut untuk tempoh tertentu.

Akhir sekali adalah rawatan urut spa. Ini jenis spa popular dengan kedua-dua lelaki dan wanita. Terdapat banyak jenis urutan ada, tetapi tidak semua lebih disukai oleh semua orang. Beberapa urutan lembut, yang memberi tumpuan kepada sentuhan pada kawasan-kawasan tertentu untuk mengawal aliran darah ke kawasan. Sebaliknya, ada orang-orang yang memerlukan banyak kekuatan dan tekanan, yang menguli otot anda sehingga tulang anda. Anda harus berjumpa dengan pusat spa di mana rawatan yang sesuai untuk anda, dan anda akan berjalan keluar segar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar