Kamis, 12 November 2015

Garam Disyorkan untuk Gunakan Dengan Neti Pot

Garam Disyorkan untuk Gunakan Dengan Neti Pot

Selepas melihat pelbagai laman web di internet saya mula mendapat keliru akibat komen yang bercanggah oleh pelbagai individu untuk jenis garam adalah yang terbaik untuk digunakan untuk pengairan hidung. Ia adalah sesuai yang meletakkan garam boleh digunakan, tetapi saya rasa ia akan membantu untuk menyenaraikan beberapa jenis garam yang terdapat di kedai-kedai dan kesesuaiannya untuk digunakan dalam hidung bilas. Adalah lebih baik untuk melakukan penyelidikan mengenai ini sebelum anda membuat keputusan untuk berhenti membeli bilasan hidung sudah pracampuran, kerana hidung anda sebahagian badan yang sangat dan halus yang perlu diperlakukan sedemikian. Terdapat alternatif yang anda boleh dengan selamat digunakan, dan saya sangat gembira melihat anda mencari maklumat tersebut seperti yang panduan ini pasti akan membantu.

- Jadual Garam. Ini jenis garam halus tanah garam memasak dengan ejen mengalir ditambah kepadanya untuk berhenti daripada lumping dalam shaker garam semasa penyimpanan berpanjangan. Mengapa anda akan mahu meletakkan aluminium, silikon atau iodin sehingga hidung anda? Ia boleh digunakan tanpa kemudaratan banyak, tetapi boleh menyebabkan ketidakselesaan sesetengah pihak sebagai tidak digalakkan.

- Memasak atau Pickling Garam. Ini biasanya yang sama seperti garam laut tulen, tetapi periksa pakej untuk maklumat lanjut. Ia boleh berbeza dari segi kekasaran dan lembar yang lebih halus adalah lebih baik untuk walaupun dan cepat melarut di dalam air. Ia adalah mungkin untuk mengisar pada anda sendiri jika ia tidak boleh mendapati bahawa cara di kedai-kedai, dan harus disimpan di dalam bekas kedap udara untuk mengelakkan lumping kerana kelembapan. Saya mendapati ia di kedai-kedai kesihatan sedia untuk digunakan dengan Neti.

- Salt sayur. Garam ini tidak boleh digunakan dalam hidung anda kerana ia adalah campuran sebatian herba, rempah dan garam yang akan menghancurkan kerosakan kepada sinus anda.

- Rock Salt. Ini biasanya sangat besar dan keras dan bergantung kepada asal mengandungi banyak mineral dalam diri mereka menjadikan mereka tidak sesuai untuk Neti Pot. Mereka memerlukan gudang garam, dan lebih baik ditinggalkan untuk memasak dengan.

- Macrobiotic Garam. Ini biasanya diimport dari Jepun yang menjadikan ia agak mahal. Ia sering kelabu dalam warna dan boleh digunakan dengan Neti tanpa sebarang kesan sampingan yang berbahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar