Kamis, 12 November 2015

Adakah Sejuk luka terbuka keturunan?

Adakah Sejuk luka terbuka keturunan?

Kudis sejuk boleh kelihatan banyak seperti jerawat; selalu muncul di depan sesuatu yang penting. Tidak seperti jerawat, ada sebab bagi kehadiran bekas ... tekanan. Tekanan adalah salah satu daripada sebab-sebab utama anda boleh tunduk kepada, hodoh, telah-seperti ruam yang menyakitkan pada bibir atau mulut anda. Ini kudis tidak keturunan, tetapi mereka adalah berjangkit.

Herpes simplex adalah nama virus ini, tetapi ia tidak STD. Secara teknikal, anda boleh melihat ia dari seseorang jika anda mencium mereka, tetapi itu tidak mungkin berlaku. Ia akan mendatangkan mudarat kepada banyak. Seperti virus, ia adalah titisan penyebaran dan sangat mudah berjangkit, jadi jika seseorang di sekitar anda mempunyai satu, anda mungkin mahu menggunakan sanitizer tangan dan basuh tangan anda dengan kerap.

Terdapat beberapa perkara yang anda perlu tahu tentang masalah ini, dan beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk menyembuhkan ia. Salah satu perkara yang paling penting melibatkan berus gigi anda. Sebaik sahaja anda membangunkan satu, anda perlu bertukar kepada berus gigi yang baru. Selepas ia hilang, membuang salah satu yang keluar dan mendapatkan ketiga. Jika tidak, anda boleh menyimpan semula menjangkiti diri sendiri. Virus ini boleh hidup di berus gigi anda beberapa lama.

Jangan sekali-kali mengambil pada atau jika tidak menyentuh sakit sejuk, terutamanya dengan tangan anda. Berbuat demikian boleh mempunyai tiga keputusan. Satu, ia boleh membuat wabak anda lebih teruk, dua ia boleh menyebabkan jangkitan sekunder dan tiga boleh kauberikan kepada orang yang seterusnya anda sentuh. Anda boleh sapukan pada beberapa rawatan dengan bola kapas atau ais, tetapi jika tidak, biarkan dia bersendirian.

Terdapat beberapa rawatan rumah untuk masalah ini. Salah seorang daripada mereka adalah susu. Jika ia di dalam mulut anda, anda akan mahu minum untuk mendapat faedah yang terbaik, tetapi jika ia pada bibir anda, anda boleh menggunakan bola kapas. Ia seolah-olah tidak kira sama ada ia adalah susu penuh atau skim.

Licorice adalah satu lagi rawatan topikal. Dalam hal ini, prinsip aktif adalah sejenis gula yang terdapat dalam akar. Anda boleh sapukan pada serbuk atau makan sekeping gula-gula likuoris. Anda akan perlu untuk membaca senarai ramuan dengan berhati-hati, kerana kebanyakan gula-gula dijual sebagai likuoris sebenarnya terdiri dari anise.

Jika anda kencing manis, berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan likuoris, kerana ia adalah sangat tinggi kandungan gula dan boleh memberi kesan kepada tahap anda. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, mengelakkan likuoris kerana ia boleh menyebabkan ia skyrocket.

Seperti mana-mana masalah kesihatan, ia adalah idea yang baik untuk memeriksa dengan doktor anda sebelum memulakan makanan tambahan baru, walaupun masalah sementara seperti sakit sejuk. Pastikan doktor itu tahu apa-apa masalah kesihatan yang lain yang anda ada dan sebarang ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda gunakan. Ini boleh membantu mencegah kesan sampingan yang berbahaya dan interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar