Kamis, 12 November 2015

Peranan Vitamin C dalam Program Tambahan anda

Peranan Vitamin C dalam Program Tambahan anda

Sama ada bahagiannya di dalam multivitamin atau salah seorang daripada mereka chewables berperisa oren, banyak Vitamin C mendapat digunakan di Amerika Syarikat setiap tahun. Kebanyakan ia diambil semasa musim luruh dan musim sejuk, apabila keadaan cuaca yang menyebabkan kita kekal dalam pintu dan berdekatan untuk jangka masa yang lama. Ini perlu membangkitkan beberapa soalan dalam fikiran anda. Adakah ia selamat? Adakah ia berkesan? Adakah ia berinteraksi dengan mana-mana ubat-ubatan? Bolehkah saya mengambil terlalu banyak? Jika demikian, apa yang akan berlaku? Berikut adalah beberapa jawapan kepada soalan-soalan.

1) Adakah ia selamat? Dalam jumlah makanan tambahan biasa, Vitamin C adalah selamat. Ia adalah vitamin larut air, jadi kebanyakan masa apa yang kamu tidak perlukan tidak disimpan di dalam badan anda, ia dikeluarkan.

2) Adakah ia berkesan? Untuk mengelakkan selsema atau mendapatkan anda ke atas mereka lebih cepat ... tidak benar-benar. Oh, jika anda berada di bawah tekanan yang melampau, katakan anda bersaing dalam pertandingan Iron Man, ia boleh mengurangkan kemungkinan menangkap satu. Malangnya, yang lain daripada kita tidak akan melihat banyak manfaat. Minum jus akan dapat melakukan lebih baik, kerana ia menyediakan badan anda dengan cecair tambahan.

3) Adakah ia berinteraksi dengan ubat-ubatan lain? Ya, ia tidak. NSAID (seperti aspirin, Tylenol, dll), pil kawalan kelahiran, barbiturat, beberapa ubat jantung, ubat-ubatan kemoterapi, beberapa jenis antasid, perencat protease, sesetengah antibiotik dan Coumodin (juga dikenali sebagai warfarin). Jika anda mengambil sebarang ubat, bercakap dengan doktor anda sebelum mengambil makanan tambahan C.

4) Bolehkah saya mengambil terlalu banyak? Ya dan tidak. Berlebihan sekala tidak akan banyak masalah, kerana ia akan dikeluarkan. Anda mungkin mengalami loya, muntah-muntah, cirit-birit, sakit kepala dan gejala-gejala lain, tetapi apabila jumlah yang berlebihan telah dihapuskan, ini hilang. Keracunan dos yang berterusan boleh menyebabkan masalah masalah yang lebih besar. Salah seorang daripada mereka adalah kerosakan buah pinggang. Ia adalah dinasihatkan bahawa anda tinggal dalam parameter normal yang disyorkan pada label.

Jika anda mempunyai soalan tentang berapa banyak Vitamin C anda perlu mengambil, bercakap dengan doktor anda. Anda juga boleh dirujuk kepada pakar pemakanan, yang boleh membantu anda merancang diet yang akan memenuhi semua keperluan pemakanan anda. Ia adalah idea yang baik untuk memberitahu kedua-dua doktor dan pakar pemakanan tentang latar belakang perubatan anda. Ini termasuklah apa-apa keadaan perubatan anda mempunyai sebarang ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda ambil. Ini boleh membantu mencegah kesan sampingan dan berbahaya interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar