Kamis, 12 November 2015

Apakah Beberapa Menyembuhkan Berkesan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis?

Apakah Beberapa Menyembuhkan Berkesan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis?

Menurut Pusat Kawalan Penyakit (CDC), kira-kira 75 peratus daripada wanita Amerika mengalami jangkitan yis faraj sekurang-kurangnya sekali dalam hidup mereka. Penumbuhan yg terlalu cepat yis yang berlaku apabila ketidakseimbangan dalam sistem badan berlaku. Marilah kita melihat dengan lebih mendalam pada apa yang jangkitan yis, sebab-sebab, dan beberapa ubat semula jadi tetapi amat berkesan yang boleh melawan jangkitan ini.

Apakah Jangkitan Yis?

Jangkitan yis atau kandidiasis, adalah jangkitan yang disebabkan oleh sekumpulan kulat atau yis mikroskopik. Candida mempunyai lebih daripada 20 spesies, yang paling biasa yang merupakan Candida albicans. Ini kulat boleh didapati pada semua permukaan badan kita dan kepada syarat-syarat tertentu, terutamanya di kawasan panas dan lembap, mereka boleh membiak dengan cepat dan menyebabkan jangkitan yang serius. Contoh jangkitan ini termasuk jangkitan candida faraj, kulit dan ruam lampin, jangkitan nailbed dan seriawan.

Punca Candida

Jangkitan yis faraj adalah disebabkan oleh peningkatan yis dalam faraj, biasanya lebih daripada jumlah bakteria biasa hadir di dalamnya. Dalam kes-kes seperti ini, candida dicetuskan oleh antibiotik yang ditetapkan terhadap saluran kencing atau jangkitan pernafasan, yang menghapuskan bakteria normal. Hasilnya, yis akan menghasilkan semula, menyebabkan kerengsaan pada kawasan yang terlibat, terutamanya pada alat kelamin. Berulang jangkitan yis, di sisi lain, mungkin disebabkan oleh keadaan yang mendasari, seperti kencing manis, atau hasil daripada mengambil pil perancang.

Mengapa menggunakan Menyembuhkan Asli untuk Candida?

Farmaseutikal boleh membantu menyembuhkan masalah ini. Walau bagaimanapun, ia boleh menyebabkan kesan sampingan yang berbahaya bagi sesetengah orang. Nasib baik hari ini, terdapat banyak pilihan semula jadi untuk menyembuhkan jangkitan yis, membantu tubuh menghilangkan keadaan ini menjengkelkan.

Berikut adalah beberapa penawar semula jadi tetapi amat berkesan untuk candida.

• Apple Cider Cuka - cuka epal cider adalah ubat semula jadi cuba dan diuji untuk jangkitan yis sejak dahulu lagi. Campurkan cuka epal dengan sedikit air dan menggunakan campuran ke kawasan yang dijangkiti. Oleh kerana cuka adalah berasid dan boleh menyengat benar-benar buruk, pastikan untuk mencairkan dengan betul. Pada petua untuk mengurangkan gatal-gatal adalah untuk menambah bawang putih untuk campuran.

• Black Walnut - walnut hitam dianggap sebagai salah satu ubat yang paling kuat untuk jangkitan yis wanita. Ia mengandungi antiseptik, anti-parasit, dan anti-kulat yang kuat yang merawat yis penumbuhan yg terlalu cepat. Black walnut juga meningkatkan oksigen dalam darah, menstabilkan kadar gula dan menghapuskan lemak dan toksin di dalam sistem. Selain daripada vaginitis, walnut hitam digunakan dalam merawat seriawan, gatal Jock, dan kulat lain dan jangkitan parasit. Sekam walnut hitam mempunyai tahap iodin yang melawan jangkitan bakteria.

• Oregano Oil - Ini minyak pati yang sangat kuat digunakan sebagai ubat rumah terhadap hampir semua jenis jangkitan yis. Ia boleh digunakan sama ada secara dalaman atau luaran dan mempunyai pemanasan dan merangsang kesan. Kajian menunjukkan bahawa minyak oregano mengandungi jumlah yang tinggi carvacrol dan thymol. Ciri-ciri ini terkenal dengan kesan-kesan anti-kulat mereka yang mengawal pertumbuhan yis. Tambahan pula, oregano mengandungi pekatan tinggi vitamin A dan C, flavonoid, asid oleanolic dan asid ursolic.

• Plain tanpa gula Yogurt - Banyak wanita telah menemui yogurt tanpa gula biasa sebagai ubat semulajadi yang sangat berguna terhadap jangkitan yis faraj. Untuk hasil yang terbaik, celup tampon ke dalam yogurt dan masukkannya ke dalam faraj. Tinggalkan tampon selama satu hingga dua jam. Yogurt mempunyai tahap bakteria baik yang boleh membantu mengawal pertumbuhan bakteria yis yang menyebabkan.

• Hubungi Leaf - Herba ini merupakan ubat Ayurveda yang berkesan terkenal dengan ciri-ciri anti-bakteria dan anti-fungal yang kuat. Neem adalah herba pahit yang mengandungi jumlah yang tinggi azadiractine dan alkaloid nimbin. Ia telah digunakan berabad lamanya sebagai kulit kuat dan pembersih darah dan amat berkesan dalam mengawal bakteria yang menyebabkan candida penumbuhan yg terlalu cepat. Walau bagaimanapun, wanita hamil harus mengelak daripada mengambil herba ini.

Terdapat pelbagai cara untuk menyembuhkan jangkitan yis tetapi jika anda tidak mahu mengalami kesan-kesan sampingan ubat-ubatan konvensional yang membawa, mengapa tidak memilih untuk penawar semula jadi? Terdapat banyak daripada mereka yang anda boleh memilih dari, memberikan anda janji untuk mendapatkan bantuan daripada ketidakselesaan dan risiko kesihatan candida.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar