Minggu, 15 November 2015

Minyak Ayurveda - Satu Remedy Purba kepada Cuba di Rumah!

Minyak Ayurveda - Satu Remedy Purba kepada Cuba di Rumah!

Walaupun mereka mungkin kelihatan esoterik kepada orang awam, Pemulihan Ayurveda diiktiraf sebagai sains di negara asal - India. Pelajar perubatan Ayurveda mesti mahir dalam fisiologi, anatomi, patologi, diagnosis masalah dan penyediaan rawatan. Seorang doktor ayurveda, yang boleh mengambil masa sehingga 6 tahun untuk disiapkan pelajarannya, tidak akan mengesyorkan ubat-ubatan ayurveda berdasarkan tekaan.

Satu imej lazim ini bentuk perubatan adalah Oil Ayurvedic, dan dengan alasan yang baik. Dalam falsafah Ayurveda, badan orang yang letih adalah serupa dengan yang ranting kering, ketandusan "kehijauan" dan mudah terdedah kepada bahaya, atau penyakit. Penggunaan minyak dalam perubatan Ayurveda adalah berdasarkan kepada prinsip membuat badan lembut sekali lagi. Minyak seperti ini boleh ditadbir secara dalaman (minyak menarik) atau luaran (urut). Ringkasnya, "minyak menarik", terlibat swilling satu sudu minyak di dalam mulut sehingga tiga kali setiap hari dan sehingga 20 minit setiap sesi.

Perisian luar minyak untuk urutan dijalankan pada kulit kepala atau badan. Terdapat beberapa minyak yang boleh digunakan sebagai minyak rambut Ayurveda, antaranya minyak kelapa. Selain daripada ini, minyak yang digunakan dalam urut kulit kepala Ayurveda termasuk dhathri, nutrich, trichup atau minyak Sesa. Apa sahaja minyak anda pilih, ia perlu dipanaskan kepada kira-kira suhu badan sebelum anda memulakan urut kulit kepala. Ini mudah dicapai dengan menuang minyak dalam ke dalam mangkuk atau botol dan pemanasan ia untuk seketika dalam air panas.

Apabila melakukan urutan kulit kepala dengan minyak Ayurveda itu, ia adalah terbaik untuk menggunakan minyak berhati-hati. Mengambil hanya seberapa banyak yang diperlukan dan memohon kepada kawasan itu dengan jari anda. A perlahan, gerakan urut pekeliling membolehkan kelonggaran sistem saraf dan penerima urut harus dapat merasakan ketegangan penyaliran jauh. Sebaliknya, mengurut bertenaga dan cergas akan merangsang peredaran dan meningkatkan tenaga. Kedua-dua pergerakan boleh ganti atau dicampur seperti yang diperlukan.

Tempoh yang mana minyak dibiarkan pada kulit kepala bergantung kepada beberapa faktor, termasuk keterukan keadaan, musim individu dan masa di mana minyak telah digunakan serta dosha yang bersalah. Kadang-kadang, meninggalkan minyak pada semalaman membawa keputusan yang lebih baik! Untuk keberkesanan berkata, minyak boleh digunakan untuk bahagian belakang kulit kepala, telinga dan bahagian dalam kaki. Selain itu, individu boleh mengharapkan, rambut dingin lembut jika anda membalut, tuala panas lembap sekitar kepala.

Penggunaan produk Ayurveda tidak terhad kepada kulit kepala sahaja. Terdapat banyak faedah kepada menggunakan minyak urut Ayurveda. Perbuatan urapan badan cara ini dipanggil Abhyanga, dan biasanya dijalankan sebelum mandi. Minyak herba yang digunakan biasanya berubat, dan dihangatkan di dalam air panas sebelum permohonan. Manfaat Abhyanga termasuk kulit lebih lembut, yang membawa kepada penampilan yang lebih muda, penglihatan yang lebih baik dan perasaan umum kesihatan yang lebih baik.

Abhyanga yang konsisten juga boleh meningkatkan umur panjang, meningkatkan tidur dan kulit syarat, meningkatkan dan merangsang peredaran, dan memberikan semangat dan nada kepada semua anggota badan dan tisu badan. Terbaik dari semua, ia memastikan pengharmonian doshas (perlembagaan).

Tidak semua orang mempunyai keupayaan untuk menjadi seorang doktor Ayurveda, tetapi pengetahuan tentang cara perubatan Ayurveda meningkatkan kesihatan sentiasa bermanfaat. Hanya membaca tentang ubat-ubatan ayurveda membuat seseorang berfikir tentang atau kesihatan dan cara-cara beliau doshas mungkin dalam perselisihan. Terima kasih kepada umatnya sering produk semula jadi, ubat Ayurveda mencari penerimaan di kalangan kebanyakan orang.

Lain kali anda berasa seperti mempunyai urutan anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk merawat diri anda untuk meremajakan ini, ubat purba, menggunakan minyak Ayurveda kegemaran anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar