Kamis, 12 November 2015

Tips Untuk Hidup Lebih Lama & bahagia

Tips Untuk Hidup Lebih Lama & bahagia

Untuk insomnia, dua jam sebelum tidur malap semua lampu di rumah anda dan mematikan telefon dan komputer. Nikmati mandi air panas, membaca dan berehat. Ingat bahawa berbanding dengan arka panjang sejarah manusia, ia hanya dalam tempoh dua belas dekad yang lalu bahawa elektrik telah menjadi meluas. Untuk berjuta-juta tahun sebelum itu, kita secara amnya tidur tidak lama lagi selepas matahari terbenam kerana ada sedikit lain untuk kita terjaga dan terganggu.

Lima belas minit cahaya matahari sehari meningkatkan paras vitamin D anda, meningkatkan mood anda dan fungsi imun.

Mengambil hari cuti dalam seminggu (walaupun anda perlu memaksa diri anda untuk berbuat demikian). Peremajaan untuk badan dan fikiran adalah bernilai berat dalam emas! Anda akan menjadi lebih produktif sepanjang masa jika anda berehat kadang-kadang.

Berhenti merokok adalah salah satu perkara yang terbaik yang anda boleh lakukan untuk kesihatan anda. Untuk berhenti dan menetap di luar rokok selama-lamanya, pastikan anda memupuk tabiat yang baik untuk menggantikan tabiat merokok (seperti senaman, bertulis atau lakaran, meditasi, Akupunktur untuk penagihan).

Meningkatkan kesihatan jantung anda dengan makan dengan baik; sebagai contoh, beras perang, berwarna terang sayur-sayuran seperti lada loceng dan beets, banyak sayur-sayuran, keladi, daging tanpa lemak, dan pucuk veggie. Adakah sesuatu yang menyeronokkan untuk latihan anda, sama ada yang menari, berbasikal, mendaki, yoga, atau berjalan di jalan selepas anjing yang tidak terlatih anda yang terus menarik rantai.

Tekan di sini untuk tenaga: Urut kawasan itu pada pergelangan kaki anda di antara tulang malleolus dalaman & tendon Achilles. Ini adalah sebuah tempat sumber Akupunktur untuk stamina yang kita panggil Taixi, atau K 3.

Berat Badan Petua: Dalam Perubatan Cina tenusu mewujudkan "Kelembapan" yang menyebabkan berat badan yang berlebihan. (Saya kadang-kadang meminta pesakit saya, Bila kali terakhir anda pergi ke sebuah restoran Cina dan melihat keju atau mentega atau krim pada menu?) Walau bagaimanapun, tenusu kambing mewujudkan Kelembapan kurang daripada tenusu lembu. Jumlah yang kecil jadi menjengkelkan keju kambing lebih makanan anda seperti yang diperlukan, makan bijirin anda dengan susu badam, dan lihat jika anda boleh mengelakkan produk tenusu lembu.

Jika anda mengalami kembung perut dan sakit, makan lima strawberi sebelum setiap waktu makan.

Untuk anemia menambah bit, kacang hitam, bijan hitam, daging organik, dan sayur-sayuran berdaun gelap untuk diet anda.

Untuk tinnitus (telinga dering) minum teh diperbuat daripada bunga kekwa.

Untuk sakit kepala, tekan titik yang kita panggil Hegu (LI 4) di belakang tangan anda, yang terletak dalam kemurungan yang berisi antara ibu jari dan jari telunjuk.

Untuk batuk ringan atau untuk alahan, dua kali sehari mengambil satu sudu kecil madu tempatan dan tempat di belakang tekak untuk membubarkan. Lebah madu tempatan menelan dan memproses debunga yang mengelilingi daerah anda, dan jika anda makan madu yang terhasil ia boleh membantu menghapuskan alahan. Juga, kot madu tekak untuk mengurangkan geseran dan kerengsaan.

Untuk bronkitis yang lebih serius, wap beberapa pear Asia dibuang biji selama 30 minit & makan buah-buahan keseluruhan dengan satu sudu madu tempatan drizzled berakhir.

Untuk mengelakkan selsema, memakai tudung untuk melindungi occiput (dipanggil "The Gate Angin" dalam Perubatan Cina).

Hidup di bawah tekanan berterusan tidak sama sekali sihat. Tetapi mari kita menghadapinya: Pada masa ini ramai di antara kita, dan kita mula perasan tol tekanan ini tak henti-henti mengambil. Manusia telah direkabentuk untuk menangani tempoh yang singkat tekanan gigih tinggi seperti dikejar oleh pemangsa haiwan, tetapi selepas terselamat seperti ancaman kita adalah bertujuan untuk menikmati tempoh yang lama kelonggaran aman. Kami tidak direka untuk hidup dengan tahap yang rendah tekanan berterusan cara tekanan berterusan masyarakat moden kita pantas menjaga kita takut, terharu, dan "berjalan pada kosong." Jika anda merasa seperti anda telah berada di bawah tekanan yang terlalu banyak terlalu lama, tekanan pengurangan Akupunktur boleh membantu anda menikmati kehidupan yang lebih aman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar