Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk menghilangkan Jangkitan Candida Fast

Bagaimana untuk menghilangkan Jangkitan Candida Fast

Kandidiasis adalah disebabkan oleh penumbuhan yg terlalu cepat daripada kulat candida albicans. Jangkitan kulat boleh menyebabkan gejala yang menjengkelkan, menyakitkan dan sangat memalukan. Ia adalah penting untuk mempunyai idea yang jelas tentang gejala kandidiasis sebelum memulakan apa-apa jenis rawatan. Berikut adalah beberapa tanda-tanda terkenal dan gejala-gejala yang berkaitan kandidiasis dan juga beberapa maklumat yang berguna mengenai krim topikal dan losyen dan ubat semula jadi untuk menghapuskan jangkitan candida.

Gejala yang terkenal Candida Jangkitan

Gejala jangkitan candida umumnya khusus untuk kawasan yang dijangkiti. Dua kawasan yang paling biasa di mana jangkitan candida berlaku adalah kawasan faraj dan mulut.

Tanda-tanda biasa jangkitan faraj termasuk merah atau bengkak faraj, membuka vulva atau kencing, gatal-gatal yang teruk, rasa terbakar, pembuangan keju seperti tebal, sakit semasa kencing dan kerap, nafsu seks menurun, kekeringan yang membawa kepada hubungan seks yang menyakitkan dan haid yang menyakitkan.

Jangkitan candida lisan lebih dikenali sebagai seriawan. Tanda-tanda biasa seriawan termasuk bintik putih atau kuning dalam mulut dan mukus membran, lapisan putih tebal dalam lidah, lidah retak dan sudut retak mulut, nafas berbau dan menghadapi masalah menelan.

Berkaitan Gejala Jangkitan Candida

Selain daripada gejala yang biasa disebut, seorang pesakit yang kandidiasis juga boleh mengalami jerawat, ruam, keletihan yang teruk, pening, migrain, mual, sakit kulit, ekzema, radang sendi, kehilangan ingatan, dan kemurungan.

Ia adalah sangat penting untuk membezakan tanda-tanda ini dan mendapatkan diagnosis yang tepat mengenai keadaan sebelum memulakan apa-apa jenis rawatan. Meninggalkan jangkitan yang tidak dirawat boleh membawa kemudaratan lanjut dan komplikasi dalam jangka masa panjang.

Krim topikal dan Losyen untuk Candida Jangkitan

Terdapat pelbagai over-the-kaunter ubat-ubatan boleh didapati untuk merawat kandidiasis. Selain daripada pil, terdapat krim dan losyen khusus bertujuan untuk menghentikan candida penumbuhan yg terlalu cepat. Walau bagaimanapun, ubat topikal hanya berkesan jika jangkitan mendapat rawatan di permulaan itu.

Walau bagaimanapun, jangkitan yis boleh berulang dari semasa ke semasa dan dalam kebanyakan kes, ubat yang ditetapkan mempunyai kesan yang sangat sedikit, terutamanya apabila candida albicans kulat menjadi cukup imun untuk menentang dadah. Tetapi jangan bimbang. Terdapat banyak ubat-ubatan selamat dan semula jadi yang boleh meletakkan keadaan ini menjengkelkan untuk berhenti. Anda juga mungkin mendapati ia menghairankan kerana kebanyakan ubat-ubatan ini disediakan buat di keselesaan peti sejuk dapur anda, almari, atau dulang.

Pemulihan semula jadi untuk Jangkitan Candida

Mengetahui bahawa ubat semula jadi untuk jangkitan candida mempunyai meluas kesan daripada ubat-ubatan moden, semakin ramai orang kini beralih kepada cara semulajadi dan alternatif untuk berjaya merawat jangkitan yis. Ini adalah kerana sebab-sebab yang berbeza seperti ketidakberkesanan rawatan farmaseutikal, kesan sampingan dan kos sara dadah. Penawar semula jadi seperti oregano, yogurt, walnut hitam, bawang putih dan cuka epal cider telah terbukti selamat dan berkesan untuk rawatan dan pencegahan jangkitan candida.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar