Kamis, 12 November 2015

Cara Berhenti ketiak peluh - Adakah Pembedahan Opsyen Hanya?

Cara Berhenti ketiak peluh - Adakah Pembedahan Opsyen Hanya?

Bagi kebanyakan orang, belajar bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak adalah amat penting kerana mereka sakit dan bosan dengan hidup dengan masalah yang memalukan mereka. Saya tahu perasaan ini semua terlalu baik kerana saya mengalami dengan ketiak berpeluh berlebihan untuk sebahagian besar hidup saya. Ia bukan sahaja memalukan tetapi ia juga benar-benar tidak selesa juga.

Keluar pada awam sentiasa sukar, kerana saya menjadi begitu peka patch peluh saya. Saya tidak boleh mengangkat tangan saya kerana setiap kali saya adakah saya akan letupan mereka yang mempunyai bau yang amat berat badan-bau, dan ini adalah lebih teruk daripada tompok peluh saya! Selepas satu pengalaman sangat buruk saya tahu saya terpaksa melakukan sesuatu untuk menghilangkan masalah ini.

Mungkin anda mahu belajar bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak juga, dan saya mempunyai berita baik untuk anda kerana keadaan ini boleh dikalahkan! Jika anda berpeluh tidak begitu teruk, maka anda boleh cuba antiperspirant yang kerana ini blok liang peluh anda daripada melepaskan peluh, meninggalkan anda tanpa sebarang tompok! Walau bagaimanapun berpeluh saya adalah sangat buruk, dan ini hanya tidak bekerja untuk saya.

Jika ini gagal untuk anda juga, maka anda boleh cuba berunding dengan doktor anda dan cuba untuk menghilangkan masalah itu melalui pembedahan. Sebagai contoh anda boleh menggunakan rawatan yang dipanggil iontophoresis yang pas arus elektrik melalui air, ke kawasan yang terjejas anda. Saya cuba prosedur ini dan walaupun ia melakukan kerja-kerja untuk seketika, ia hanya sementara dan tidak menyelesaikan punca masalah tersebut.

Satu lagi kaedah pembedahan untuk menghentikan peluh ialah penggunaan suntikan Botox. Walau bagaimanapun ini sekali lagi tidak mendapat ke akar masalah dan hanya blok off liang peluh anda daripada menghasilkan barang-barang. Ini bukan apa yang saya mahu, kerana saya berharap masalah berkenaan hilang sepenuhnya dan jatuh normal seperti orang lain.

Jadi, saya membuat keputusan untuk belajar bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak secara semula jadi. Saya mahu sesuatu yang akan menangani punca dan sesuatu yang akan menanggung kesan sampingan yang sedikit. Jadi saya mula melakukan banyak penyelidikan dan mendapati bahawa kafein boleh menyebabkan sistem imun anda untuk melepaskan peluh tambahan. Jika anda mempunyai masalah peluh berlebihan kemudian cuba memotong minuman seperti teh dan kopi untuk seketika untuk melihat jika ini membantu.

Namun di sebalik semua nasihat ini, ia tidak sehingga kira-kira setahun yang lalu sehingga saya belajar bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak sepenuhnya, menggunakan kaedah yang melibatkan beberapa produk kos efektif dari pasar raya tempatan saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar