Kamis, 12 November 2015

Kes Terhadap Perubatan Alternatif

Kes Terhadap Perubatan Alternatif

Hari ini, rata-rata orang di dunia mempunyai rawatan yang terbaik dalam sejarah perubatan dan kualiti yang ada rawatan perubatan secara keseluruhan hanya mendapat lebih baik. Diberikan, kebanyakan negara-negara miskin tidak boleh menawarkan rakyat mereka penjagaan kesihatan yang mencukupi, tetapi lebih ramai orang berbanding sebelum ini mempunyai akses kepada rawatan perubatan yang luar biasa yang mereka pilih.

Terdapat jurang yang sama di dunia Barat lebih jenis perubatan adalah lebih baik. Sesetengah orang berfikir bahawa pendekatan saintifik dan perubatan moden Barat memberikan penjagaan keseluruhan yang lebih baik. Lain percaya bahawa perubatan Barat juga didorong oleh wang, dan menyebabkan banyak masalah kerana ia menyembuhkan. Atas sebab tangga, ramai orang memilih rawatan alternatif lebih perubatan tradisional.

Satu masalah besar dengan rawatan alternatif kekurangan kuantifikasi. Dos yang kurang diukur, tiada ujian klinikal yang dilakukan, dan kesan sampingan yang biasanya kurang dikenali dan unpublicized.

Perubatan saintifik, di sisi lain, biasanya di bawah penelitian itu bahawa dengan masa yang rawatan daripada mana-mana jenis hits pasaran pengguna, kesan sampingan yang cukup terkenal, dos yang diukur dengan sangat, dan pengguna pada umumnya lebih mengetahui tentang Jenis-jenis faedah dia mampu mengharapkan munasabah.

Satu lagi faedah perubatan Barat adalah bahawa kursus rawatan biasanya lebih menyeluruh berbanding pendekatan alternatif. Doktor Barat diajar untuk mendekati masalah secara sistematik dan melelar mengenai kemungkinan ujian diagnosis dan menyembuhkan percubaan. Selain itu, sebelum rawatan, perubatan Barat telah jauh melebihi apa-apa pendekatan alternatif dalam diagnosis masalah. Ada yang lebih buruk untuk pesakit daripada menerima rawatan bagi masalah mereka tidak mempunyai, dan mempunyai masalah asal pergi tidak dirawat dan benar-benar menjadi lebih buruk.

Walaupun terdapat banyak ruang untuk ubat-ubatan alternatif dalam kitaran rawatan keseluruhan, pengguna mungkin yang terbaik di luar dalam usaha kedua-dua, ubat-ubatan alternatif dan barat, walaupun pada pendapat saya, perubatan barat perlu cuba pertama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar