Minggu, 15 November 2015

Alternatif semula jadi untuk Aspirin

Alternatif semula jadi untuk Aspirin

Vioxx, Celebrex, dan Bextra dijangka menjadi ubat blockbuster: meningkatkan hasil klinikal dan mengaut keuntungan yang besar bagi syarikat-syarikat dadah. Sebaliknya, setelah mengetahui tentang kesan sampingan yang dikaitkan dengan ubat-ubatan, ramai pesakit telah meninggalkan ubat-ubatan ini di belakang, dan beralih kepada over-the-kaunter ubat-ubatan untuk pilihan yang lebih selamat. Ramai yang telah bertukar kepada aspirin. Pada satu ketika selepas berita, No. 1 farmasi talian negara, Drugstore.com, menyaksikan peningkatan 15 peratus dalam jualan aspirin. Dan tidak hairanlah, aspirin telah wujud selama lebih 100 tahun. Ia adalah salah satu yang tertua, dan mesti dipercayai ubat penahan sakit. Menariknya, kerana ia telah wujud sekian lama, ia tidak pernah terpaksa menjalani ujian yang ketat ubat yang paling baru menjalani sebelum memukul pasaran sebagai ubat over-the-kaunter.

Sakit kepala, sakit gigi, gejala artritis, tisu atau otot kecederaan ringan, aspirin amat berkesan dalam mengurangkan kesakitan dari pelbagai sumber. Lebih 100 bilion tablet dimakan setiap tahun di planet ini, dan walaupun kegunaan sekali-sekala kebanyakannya kesan sampingan percuma, pergantungan kepada aspirin tidak membawa risiko. Penggunaan jangka panjang boleh menyebabkan masalah yang serius seperti pendarahan gastrousus, jadi doktor biasanya tidak menyarankannya untuk penghidap sakit kronik. Malah, ahli-ahli farmasi percaya bahawa jika aspirin adalah ubat baru hari ini, ia tidak akan diberi status 'over-the-kaunter. Hanya kerana sesuatu yang dijual di kaunter, orang cenderung untuk berfikir ia adalah selamat. Ini tidak selalunya kes itu. Beberapa fakta yang mungkin membantu memberi penerangan tentang perbincangan ini. Kajian menunjukkan bahawa pesakit yang mengambil aspirin dos rendah dalam usaha untuk mencegah serangan jantung, lebih 10 peratus membangunkan ulser peptik.

Ulser peptik mungkin tidak mempunyai gejala. Menggunakan endoskopi, penyelidik dari University of Western Sydney di Australia dikaji 187 pesakit yang mengambil antara 75 miligram dan 325 miligram aspirin setiap hari untuk sekurang-kurangnya satu bulan. Mereka mendapati bahawa 10.7 peratus daripada pesakit ulser dibangunkan sekurang-kurangnya 3 milimeter diameter, tetapi hanya 20 peratus daripada mereka yang berpengalaman gejala ulser. Tiga bulan kemudian, mereka mengulangi endoskopi bagi 113 orang yang tidak mempunyai ulser ketika kajian bermula dan mendapati bahawa lebih daripada 7% telah membangunkan ulser dalam tempoh ini. Ini meningkatkan kadar ulser tahunan kepada 28 peratus! Para penyelidik membuat kesimpulan bahawa risiko kesihatan yang buruk mungkin aspirin harus dipertimbangkan dengan teliti sebelum penggunaan jangka panjang bermula, terutama bagi pesakit yang berada di rendah risiko serangan jantung bermula dengan.

Dalam beberapa kumpulan perubatan konvensional, aspirin dianggap alat yang berguna dalam mengurangkan risiko kardiovaskular pada hanya satu dos sehari. Tetapi jangan kita lupa bahawa aspirin dadah, dan semua ubat boleh menjadi bermanfaat dan berbahaya. Setelah anda mempunyai pemahaman yang kukuh ke atas prinsip-prinsip perubatan semula jadi, ia adalah jelas untuk melihat bahawa tiada ubat adalah penyelesaian terbaik untuk, penyakit degeneratif kronik. Walaupun penggunaan jangka pendek boleh memberi faedah yang menarik, penggunaan jangka masa panjang boleh membawa gabungan kesan sampingan yang lebih besar daripada manfaat.

Pertimbangkan Vioxx. Berpuluh-puluh ribu pengguna berharap kehilangan nyawa mereka dalam usaha untuk menyelesaikan sementara masalah kesakitan mereka. Jika anda membaca kajian mengenai keselamatan dan keberkesanan aspirin, anda juga boleh melihat bahawa ia membawa risiko yang berpotensi lebih besar daripada manfaat. Selain daripada ulser peptik, pengguna kronik boleh membangunkan: kerosakan buah pinggang, pendarahan perut (termasuk tahap mengancam nyawa mungkin kehilangan darah), dan peningkatan risiko kanser pankreas. Wanita terutamanya mempunyai risiko yang tinggi untuk kanser pankreas. Kanser pankreas adalah satu bentuk terutamanya cepat dan boleh membawa maut kanser. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa wanita yang mengambil lebih daripada 1 aspirin setiap hari selama dua puluh tahun meningkatkan risiko kanser pankreas sebanyak hampir 60 peratus! Wanita yang mengambil masa lebih dua aspirin sehari mempunyai risiko 86 peratus lebih besar daripada kawalan. Walaupun kanser pankreas menjejaskan hanya 31,000 orang Amerika setiap tahun, kebanyakan pesakit tidak berjaya melepasi tahun ketiga selepas diagnosis.

Mengenai pengambilan aspirin untuk mengelakkan kejadian kardiovaskular, perbicaraan penyelidikan British 5000 lelaki menunjukkan bahawa walaupun orang-orang yang sebelum ini mengalami serangan jantung dengan jelas mendapat manfaat daripada mengambil jangka panjang, aspirin dos rendah; keputusan untuk lelaki tanpa sejarah serangan jantung bukan seorang cerah. Ia seolah-olah bahawa orang yang mempunyai tekanan darah tinggi tidak mendapat manfaat yang sama dari terapi aspirin, manakala mereka yang mempunyai tekanan darah rendah mempunyai manfaat yang sederhana. Semua mempunyai peningkatan risiko pendarahan gastrousus. Pada orang-orang yang mempunyai tekanan darah tinggi, mengawal tekanan darah yang tinggi harus menawarkan lebih banyak manfaat daripada mengambil aspirin.

Jadi apakah alternatif? Pilihan gaya hidup yang mudah seperti bersenam, dan pengambilan omega-3 kaya makanan tambahan minyak ikan boleh mempunyai manfaat yang besar. Untuk melegakan artritis, sakit otot dan sendi, dan sakit belakang, cuba Biofreeze. Ia menembusi yang mendalam, gel atau semburan yang berpanjangan. Formula 303 menawarkan kelegaan semula jadi daripada kekejangan otot, ketegangan, dan tekanan. Untuk sakit kecil & keradangan, Inflavinoid boleh menawarkan kelegaan.

Walaupun ini alternatif semula jadi untuk aspirin berkesan, anda perlu bertanya diri anda beberapa soalan: Apa sebab saya memerlukan anti-radang atau sakit-pelega? Mengapa tidak penyembuhan badan saya dan membaik pulih sendiri seperti yang sepatutnya? Apa yang berubah dalam hidup saya apabila gejala-gejala ini bermula?

Cara yang terbaik untuk menjawab soalan-soalan ini adalah dengan analisis darah asas. Ia menyediakan tetingkap ke dalam sistem badan anda, untuk melihat di mana mereka telah pergi luar trek. Apabila anda kekurangan nutrien, atau tabiat makan anda adalah mengurangkan keupayaan anda untuk menyembuhkan, atau anda berurusan dengan toksin membina-up dalam badan anda, ia menunjukkan dalam keputusan ujian anda. Cadangan berdasarkan keputusan ujian anda, termasuk pemakanan, gaya hidup, dan makanan tambahan boleh mendorong anda untuk mencapai matlamat kesihatan anda.

Undang-undang Persekutuan memerlukan kita memberi amaran kepada kamu daripada yang berikut:

1. Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan pendidikan sahaja.

2. status kesihatan individu anda dan apa-apa rawatan penjagaan kesihatan diperlukan hanya boleh ditangani dengan baik oleh pembekal penjagaan kesihatan profesional pilihan anda.

Ingat: Tidak ada penggantian mencukupi untuk perundingan peribadi dengan memilih pembekal penjagaan kesihatan anda. Oleh itu, kami menggalakkan anda untuk membuat keputusan penjagaan kesihatan anda sendiri berdasarkan kajian dan dengan kerjasama dengan pakar kesihatan yang berkelayakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar