Kamis, 12 November 2015

Pendekatan yang berbeza Rawatan Chiropractic Alamat Keperluan Berbeza

Pendekatan yang berbeza Rawatan Chiropractic Alamat Keperluan Berbeza

Apa yang Terlibat dalam Chiropractic Care?

Sebilangan besar rawatan kiropraktik yang berbeza boleh didapati, menjadikan kiropraktik rawatan modaliti yang sesuai untuk pelbagai keadaan perubatan tertentu atau penyakit serta pendekatan yang berkesan untuk meningkatkan kesihatan umum secara keseluruhan. Sama seperti mana-mana profesion penjagaan kesihatan yang lain, kiropraktik mempunyai bahagiannya daripada cawangan khusus. Apabila salah jajaran (dirujuk sebagai subluxation yang dalam profesion kiropraktik) dikenal pasti, chiropractor akan melaksanakan pelarasan ringan untuk memberikan kelegaan pesakit di kawasan di mana salah jajaran itu terletak.

Pengamal kiropraktik biasanya memberi tumpuan kepada tiga pendekatan utama rawatan kiropraktik.

Peringkat No. 1: Relief Chiropractic

Relief penjagaan kiropraktik diberikan kepada pesakit yang mengalami apa-apa jenis sakit atau tidak selesa, tidak kira punca. Tujuannya adalah untuk memberikan kelegaan segera daripada sensasi yang tidak selesa atau menyakitkan. Tempoh rawatan Relief kiropraktik yang berbeza-beza; tempohnya bergantung terutamanya kepada tahap kerosakan yang diperolehi oleh pesakit dan cara yang paling berkesan untuk mencapai pembetulan kerosakan itu.

Peringkat No. 2: Chiropractic Pembetulan
Lebih maju daripada bantuan penjagaan kiropraktik, kiropraktik pembetulan diberikan kepada pesakit yang mempunyai masalah tulang belakang jangka panjang yang telah berkembang menjadi keadaan yang lebih rumit kerana kegagalan untuk mendapatkan yang betul, rawatan tepat pada masanya. Biasanya, penjagaan kiropraktik pembetulan melibatkan rawatan jangka panjang, panjang yang ditentukan oleh tahap kerosakan dan bagaimana pesakit bertindak balas kepada rawatan.

Peringkat No. 3: Penyelenggaraan Chiropractic

Seperti namanya, penyelenggaraan penjagaan kiropraktik adalah bertujuan untuk mengekalkan dan mengekalkan apa-apa jenis rawatan kiropraktik sebelum ini diberikan kepada pesakit yang mempunyai isu-isu tulang belakang. Sesetengah pesakit yang mendapat manfaat oleh rawatan kiropraktik berterusan walaupun rawatan awal telah terbukti berjaya. Idea utama penyelenggaraan penjagaan kiropraktik adalah untuk mengelakkan berulangnya keadaan, terutamanya apabila masalah dengan tulang belakang yang terlibat.

Kepentingan Penjagaan Chiropractic

Satu bentuk perubatan alternatif, rawatan kiropraktik membantu pesakit meningkatkan kesihatan mereka secara keseluruhan. Masalah tulang belakang boleh mengganggu fungsi normal sel-sel badan anda, termasuk saraf anda, dan kiropraktik memberi tumpuan kepada membolehkan sistem penyembuhan dalaman badan untuk menangani masalah ini. Ini memberi tumpuan kepada mencapai fungsi badan normal bertanggungjawab populariti kiropraktik yang semakin meningkat.

Pelbagai bentuk rawatan kiropraktik digunakan untuk keperluan yang berbeza. Perundingan kiropraktik awal adalah perlu bagi pengamal anda untuk menilai tahap kerosakan yang anda telah dibeli dan menentukan rawatan yang khusus kiropraktik yang akan menjadi yang paling berkesan dalam membetulkan kerosakan itu. Mengembalikan fungsi-fungsi normal badan anda akan membolehkan badan anda untuk sembuh secara semula jadi.

Di samping itu, dengan menangani dan membetulkan kegagalan badan, penjagaan kiropraktik boleh membantu mencegah kerosakan tambahan atau tambahan yang disebabkan oleh mereka disfungsi. Sebaik sahaja anda mula berasa apa-apa yang luar biasa mengenai badan anda, mendapatkan bantuan seorang chiropractor layak "gigit perkara yang sejak semula" dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar