Kamis, 12 November 2015

Top 7 Tips untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dengan cepat dan Feel Good Menggunakan Qigong

Top 7 Tips untuk Meningkatkan Kesihatan Anda Dengan cepat dan Feel Good Menggunakan Qigong

Qi adalah perkataan Cina untuk "Tenaga Bio-Elektrik" yang mengalir ke dan melalui anda, Langit dan Bumi. Ia adalah "Tenaga Kehidupan." Setiap hari anda boleh merasa dan mengesan tenaga alam semesta, bumi dan diri sendiri. Mengetahui bagaimana mengimbangi qi anda, buat yang banyak qi, dan mengekalkan kelancaran qi adalah penting untuk perasaan yang baik dan meningkatkan kesihatan anda.

Ia adalah qi yang mencipta dan mengekalkan kesihatan anda melalui pengurusan yang teliti. Hilang keseimbangan, kuantiti yang tidak mencukupi dan genangan aliran qi sangat sering menyebabkan penyakit akut yang jika tidak dirawat boleh membawa kepada penyakit kronik dan mungkin juga kematian.

1. Melegakan Tekanan Anda - masyarakat dan tempat kerja persekitaran yang pantas hari ini boleh meletakkan badan anda, minda dan semangat dalam situasi yang menyebabkan tekanan kronik yang teruk. Tekanan kronik telah terbukti menyebabkan kerosakan yang ketara kepada badan anda yang boleh dikurangkan melalui penggunaan qigong. Tekanan boleh menyebabkan gangguan pencernaan, mencegah penurunan berat badan, menyebabkan pertambahan berat badan, menyebabkan gangguan tidur dan banyak lagi. Latihan Qigong boleh digunakan untuk mengaktifkan sambutan kelonggaran badan anda dan mengurangkan tekanan.

2. Imbangan Tenaga anda - Sama ada ia adalah aktiviti kosmik, cuaca, orang, perniagaan atau masyarakat - ". Susunan logik perkara" setiap medan tenaga cuba untuk tetap seimbang, untuk tinggal di yang Apabila ia menjadi tidak seimbang ia akan berusaha untuk mengimbangi semula sendiri. Anda boleh belajar senaman qigong mudah yang akan menggalakkan keseimbangan qi dalam diri anda dan juga dengan qi Bumi dan Alam Semesta.

3. Menjana tenaga yang banyak - Adakah anda pernah merasa rendah pada tenaga di siang hari? Adakah anda mengalami bahawa kemerosotan tengah hari atau mengantuk selepas makan malam? Pusat badan anda, yang dipanggil Dantian, adalah lokasi dari mana tenaga anda, ini dikumpul dan tersebar. Setiap kali anda kekurangan tenaga anda boleh dengan mudah mewujudkan lebih banyak qi banyak menggunakan latihan qigong yang memberi tumpuan kepada Dantian itu.

4. Meningkatkan Aliran Tenaga - Aliran tenaga ke seluruh badan, minda dan semangat adalah penting untuk kesihatan yang lebih baik dan perasaan yang baik. Mana-mana genangan dalam aliran qi boleh menyebabkan gangguan akut dan jika tidak dirawat akhirnya boleh membawa kepada gangguan kronik. Latihan Qigong telah dibangunkan untuk menggalakkan aliran qi. Seperti yang anda bernafas dan bergerak semasa latihan rangsangan membuang tersumbat dan mengembalikan aliran lancar qi.

5. Merawat Penyakit Common - Penyakit seperti selesema biasa, cirit-birit, sembelit, tekanan darah tinggi, sakit kepala, insomnia dan lain-lain lagi telah ditunjukkan untuk respon yang baik kepada latihan qigong direka untuk membuang tersumbat dan meningkatkan aliran qi. Masalah yang berlaku di kawasan tertentu badan seperti kepala dan muka, hidung dan gigi, telinga, dada, bahu, belakang dan lain-lain juga bertindak balas secara positif terhadap penggunaan latihan qigong.

6. Organ Rejuvenate Dalaman - Akupuntur atau penggunaan akutekanan jarum atau hujung jari untuk merangsang titik akupuntur yang ikut bersama-sama saluran qi yang mengalir di permukaan badan anda. Latihan Qigong merangsang saluran ini dan mata semasa latihan. Latihan Qigong menggunakan regangan dan kontrak untuk merangsang dan menggalakkan aliran qi melalui organ-organ dalaman anda seperti jantung, limpa, hati, buah pinggang, paru-paru dan lain-lain itu menyegarkan dan membekalkan mereka dengan tenaga.

7. Meningkatkan Tenaga dan Umur Panjang - Qigong tidak terhad untuk hanya menjalankan dan pernafasan. Ia juga termasuk needling, menekan, mengurut, pemakanan, herba dan banyak lagi. Menggunakan herba Cina yang berbeza digabungkan dalam nisbah yang sangat tepat atau resipi anda boleh membuat tonik umum atau yang sangat khusus yang memanipulasi aliran qi dalam tubuh anda. Kombinasi herba boleh diambil dalam pil, kapsul, teh atau tonik minuman keras formulasi.

Amalan qigong harian boleh menjadi terapi invasif berkesan untuk meningkatkan kesihatan anda. Ia berkesan untuk melegakan tekanan, mengimbangi tenaga anda (minda dan emosi juga!), Meningkatkan tenaga anda, menghapuskan sekatan dan genangan dan juga merawat penyakit biasa bersama-sama dengan meremajakan dan meningkatkan daya hidup anda secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar